סמינר: השפעת הגלובליזציה על התפתחות התקשורת במגזר הערבי

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
שנת הגשה 2004
מספר מילים 3554
מספר מקורות 8

תקציר העבודה

בשנים האחרונות עובר על העולם כולו תהליך של גלובליזציה. תהליך זה משפיע על כל תחומי חיינו ובהם כלכלה, פוליטיקה, תרבות וגם תחום התקשורת. ככל שהעולם הופך לכפר גלובלי הגבולות בין המדינות נפרצים בתחומי המסחר אשר הופך בין לאומי ואפילו חדשות נעות במהירות ממקום למקום.
תהליך זה לא פסח, כמובן, על ישראל וניתן לראות אותו בכל תחומי חיינו, כולל בצורה נרחבת בתחום התקשורת. בעבודה זו אנסה לבחון את השפעתו על אמצעי התקשורת במגזר הערבי בארץ. אנסה לבדוק האם וכיצד משפיעה הגלובליזציה על חשיפתו של המגזר הערבי לאמצעי תקשורת חדשים או למגוון רחב יותר של ערוצים.
אנסה לסקור בעיקר את המדיום הטלוויזיוני לאורך השנים, לבחון לאילו ערוצי טלוויזיה נחשף המגזר הערבי בעבר והאם תהליכי הגלובליזציה אשר השפיעו רבות על טלוויזיה בקרב האוכלוסייה היהודית בארץ משפיעים באותה המידה גם על המגזר הערבי. כמו כן אבדוק כיצד השידור הציבורי הישראלי הפונה גם למגזר הערבי נערך להתמודדות עם השינויים הגלובליים והלוקאליים על מנת להתאים את עצמו לתחרות ולהוות אלטרנטיבה אטרקטיבית.
בנוסף אנסה לבחון את החשיפה לעיתונות והתפתחותה עם השנים וכיצד היא הושפעה מן התהליכים הגלובליים ואת חדירתו של האינטרנט, אשר מהווה את הסממן הגדול ביותר של הגלובליזציה, אל המגזר הערבי.