עבודת פרו – סמינריון בנושא השפעת פרסום נגד עישון על עישון סיגריות

סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , , , , , , ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 2419
מספר מקורות 11

תקציר העבודה

עבודת פרו – סמינריון בנושא השפעת פרסום נגד עישון על עישון סיגריות תוכן עניינים
תקציר
1 פרק 1 – סקירה ספרותית
2   1.1 עישון סיגריות
2   1.2 פרסום
2   1.2.1 תרומת הפרסום לבריאות הציבור
3   1.3 השערת המחקר
4   1.4 שיטת המחקר
4 פרק 2 – דיון 5
פרק 3 – סיכום ומסקנות
8 ביבליוגפיה 9
תקציר בארצות הברית בלבד, 440,000 איש מדי שנה מתים כתוצאה משימוש בסיגריות. מספר המעשנים באוכלוסיית ארצות הברית מוערך בכ-23% מכלל האוכלוסייה.
לפיכך, העישון הופך לגורם מוות מוביל במדינות המערב. למעשה, כאשר מדובר בהתנהגות בריאה ובהתנהגות שאינה בריאה, חוסר המודעות משפיע רבות על התנהגות היחיד. לפיכך, יש לבחון את יעילותה של הפעילות הפרסומית בתקשורת כשמדובר בהעלאת הנושא למודעות הציבורית.
פעילויות פרסומיות למניעת שיווק סיגריות מהווה מדיניות ציבורית בארצות – הברית במשך למעלה מ- 40 שנה באמצעות מסעות פרסום בתקשורת המתנגדים לעישון. פרסום הסכנות הקיימות למוצרי טבק ממלאים שתי מטרות – מיידע את הציבור הרחב על היות המוצר גורם מרכזי לתחלואות, כגון סרטן, וכן מהווה מהלך אסטרטגי בפעולות ממשלתיות למען בריאות הציבור. למרות השימוש הגובר במסעי פרסום המתנגדים לעישון, מעט מאוד ידוע על יעילותם.  מטרת העבודה הנה לבדוק כיצד משפיע מסע הפרסום המתנגד לעישון על כמות הסיגריות שהיחיד צורך. לפיכך עולה ההשערה, כי ככל שהפרסום המתנגד לעישון סיגריות יותר אינטנסיבי, כך צריכת הסיגריות פוחתת. את ההשערה אנו ננסה לבדוק על ידי סקירת הספרות בהתאם.
במהלך החלק הראשון של העבודה, אנו ננסה להציג את רציונל המחקר.
ראשית, ננסה לסקור את מושג העישון, נזקיו ותעשיית הטבק וצריכתו. בהמשך, אנו נסקור את מושג הפרסום וננסה להציג את השפעתו על בריאות הציבור.
במהלך החלק השני אנו ננסה לדון את ההשפעה הקיימת בין מסעי פרסום המתנגדים לעישון לבין צריכת הסיגריות בקרב האוכלוסייה שנחשפה לכך. במהלך פרק זה, אנו נציג מחקרים מקצועיים הקיימים בספרות ואשר מנסים לענות על כך. לבסוף, אנו נציג את מסקנותינו בנושא.