ניתוח כמותי לעסקים

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2004
מספר מילים 1723

תקציר העבודה

תוכן עניינים:
מבוא
—   2
פרק 1
 מאפייני השכלה  במגזר היהודי -.   3
טבלאות +חישובים סטטיסטים -…   4-8
פרק 2
ניגשים לבחינות בגרות …  9-10 חלוקת הניגשים לבחינות בגרות ע"פ סוגי אוכלוסין –…11-13
מסקנות וסיכום .14
ביבליוגרפיה -15
מבוא:
עבודה מתייחסת להשכלת האוכלוסייה ,רמת המשכל במגזר היהודי ,זכאות לתעודות בגרות  באוכלוסיית הארץ.
חקרתי את הנושאים בהיבטים שעניינו אותי ,העבודה מתארת מספרית ובאחוזים מצב אותה אוכלוסייה נחקרת לעומת אוכלוסיות אחרות שונות ,מתארת השכלת אותה אוכלוסייה בהשוואה  לאחרת  ביצעתי לטבלאות עבודת ניתוח סטטיסטית לפי המידה שנרכש במהלך הקורס .
מהממצאים  שהיו לי הגעתי למסקנה שרוב  האוכלוסייה בארץ היא בעלת משכל גבוה 12 שנות לימוד והלא .
וקיימים הבדלים משמעותיים בהישגים לימודיים בין מגזרים ערבים ליהודים.
הגדרות למונחים שיעבדו בעבודה:
אוכלוסיית המחקר –  אוסף של אובייקטים שאליהם מתייחס המחקר הסטטיסטי.
ערכים מרכזים למיקום התופעה – הוא ערך המסכם ומבליט תכונות מיוחדות של ההתפלגות הערך המרכזי מתייחס ולכן נקראים  גם מדדי מיקום מרכז.
שכיח – הוא ארך של המשתנה  הנחקר בעל התדירות הגבוהה ביותר חציון ומחצית – הוא ערך של המשתנה שמחצית המקרים קטנים ממנו או שווים לו ,ומחצית המקרים גדולים ממנו או שווים לו.
ממוצע –הוא הסכום הערכים של המשתנה לכל הנחקרים חלקי מספר הנחקרים שונות – מודדת את הפיזור של ערכי הסדרה הסטטיסטית  סביב הממוצע ,על ידי חישוב הסטיות בין ערכי הסדרה הסטטיסטית לבין הממוצע שלהם.
סטיית תקן – היא השורש הריבועי של השונות .
מקדם השתנות – מתאים גם להשוואות פיזור של שתי סדרות סטטיסטיות הנתונות באותן היחידות אך הממוצעים שלהן שונים זה מזה.