יחסי ציבור

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , , ,
שנת הגשה 2004
מספר מילים 3805

תקציר העבודה

תקציר מנהלים עבודה דנה בתרחיש על מצב הפשיעה בישראל כאשר דעת הקהל של ציבור האזרחים הוא שמדינה לא פועלת מספיק במלחמתה בפשיעה . בשנים האחרונות המצב הביטחוני פנימי בישראל נמצא במגמת הידרדרות , כמות העבריינים והעברות גדלו .
יש הטוענים כי העלייה בפשיעה מושפעת באופן ישיר מהמצב הכלכלי ותקופת המיתון בארץ אשר גם היא תופעת לוואי של המצב הביטחוני המדיני אשר גורם למשקיעים חיצוניים ותיירים להתרחק מישראל.
בסקרים רשמיים מראים שפשיעה נמצאת במגמת ירידה כתוצאה מפעילות משטרה ,אבל בפועל הדבר אינו כך.  על הממשלה לשפר את יח"צ על מנת שתוכל להיבחר בבחירות הבאות. בעבודה קיימנו ניתוח לפי מודל RACE הכולל ניתוח סביבה חיצונית ופנימית קובע דרישות מחקר , על פי מסקנותיו נכין תוכנית PR ולבסוף ניבחן את המשוב.
תוכנית יח"צ הנה חשובה מאוד לממשלה המכהנת , לכן יהיה על ממשלה לפעול לשיפור דעת הקהל בנושא הפשיעה וזאת ע"י תוכנית יח"צ אפקטיבית ויעילה.
את החומרים לעבודה אספנו מאתר אינטרנט של המשטרה וכן מספרות כתובה.
בניתוח זה הגדרנו את קהל מטרה אליו אנו ניפנה , המסר יועבר דרך ערוצים של המדיה ,כמו כן נקיים בדיקה של קליטת מסר בציבור.
מסקנות העבודה:
  
1 .       ארגונים באשר הם צריכים להכין תוכניות מגירה לתרחישים פוטנציאלים.
  
2 .       יח"צ זה מקצוע בפני עצמו,יש לתת פעילות זו לטובים ביותר כדי לשמור על אינטרסים אל הארגון.
  
3 .        תוכנית יח"צ טובה יכולה לשפר לטובה באופן משמעותי את מצבו של הארגון.
  
4 .        עדיף להשתמש ביח"צ מאשר פרסום( יותר זול, אמין).
   5.        חשוב לשמור על יחסים טובים ואמינים עם התקשורת.
מבוא
המרקם החברתי והקהילתי במדינת ישראל מושפע מתהליכים כגון:
העמקת הקיטוב והשסעים החברתיים,  התגברות הפערים הכלכליים והרחבת המעגלים של קבוצות השוליים החברתיות. תהליכים אלו מעצבים את דמותן של הקהילות השונות ושל כלל החברה הישראלית. בהתאמה למגמות אלו, יש עליה ברמת הפשיעה הכוללת וירידה בתחושת הביטחון בחברה ובקהילה.
מניעת פשיעה כהתערבות מקצועית משמעותה: פעילות של איסוף מידע והערכת סיכונים להתפתחותן של תופעות פשיעה, וייזום פעילויות שמטרתן למנוע את הסיכונים או לצמצם אותם.
מאחר שפשיעה קשורה ונובעת במקרים רבים מבעיות חברתיות וקהילתיות, מניעתה קשורה בפעילות קהילתית רחבה ומעמיקה, הן בתחום של אכיפה והן בתחומים של חינוך, טיפול ופיתוח קהילתי; כל זאת באוריינטציה של פתרון הבעיות הקהילתיות. גישה מקצועית  הינה כי פעילות בתחום מניעת פשיעה הינה אפקטיבית במידה שהיא נעשית מתוך התארגנות כוללת של גופים, אנשי מקצוע, גורמי אכיפה ותושבי הקהילה. פיתוח השותפות עם הקהילה הינה אסטרטגיה חיונית להצלחת תכניות של מניעת פשיעה ושל שיפור איכות החיים בקהילה.
בתגובה לאירוע הקשה, בו נהרגו שלושה בני אדם ונפצעו עוברי אורח בפיצוץ בלב תל-אביב, שהיה כנראה ניסיון התנקשות בזאב רוזנשטיין, "היעד מספר אחת"  . המשטרה הכריזה מלחמת עולם בעולם התחתון.