ניהול שיווק שירותים

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2004
מספר מילים 5964

תקציר העבודה

תקציר מנהלים במובן רחב ביותר ניתן להגדיר שירות כסדרת פעולות, שאותן מבצע ארגון על מנת לספק פתרון לצרכי לקוחותיו. סדרת הפעולות כוללת, לרוב, קשר ישיר ולעתים עקיף בין הלקוח לבין עובדי הארגון ובין הלקוח לבין מערכות ומשאבים של הארגון.יש מוסיפים להגדרה זו את העובדה, ששירות הוא מוצר בלתי מוחשי ומתכלה.יותר ויותר ארגונים מקדישים בשנים האחרונות מזמנם ומכספם לאיתור צרכי הלקוחות, לזיהוי נקודות כשל בקשר עם הלקוח ולתכנון מערכי פעולה, המאפשרים לארגון להשתמש בשירות ככלי עסקי.
מטלה  זו במודל שיווק שירותים בוחנת בצורה ביקורתית ארגון שנותן שירות .בסקרים שנעשו לאורך השנים, נמצא, כי התכונה החשובה ביותר, שאותה הציבור הישראלי מעוניין לקבל מחברה , הינה מתן "יחס טוב כלפי הלקוח".
 בחרתי להתמקד  במערך שירות הלקוחות של סלקום בכלל ובמרכזי שירות בפרט ,במטרה לאתר דרכים ליצירת יתרון תחרותי באמצאות תכנון השירות, ואיתור נקודות הניתנות לשיפור .אציג את דרך העבודה של הארגון כיום, יחד עם הקשיים הקיימים בארגון ומהווים את מקור הבעיה בארגון, אציג את הדרכים לפתרון הבעיות/ נקודות הכשל הקיימות חשוב לציין כי חברת סלקום היא חברה גדולה ומסודרת שלרוב מודעת לביות הקיימות בארגון ומנסה לטפל בהן מידי יום תוך שימוש בכלים חוץ ארגונים ופנים ארגונים, אך למרות אני אאבחן נקודות שמהוות בעיה לאורך זמן ואציע פתרונות אפשריים.
המליץ לארגון אסטרטגיות שונות אשר יגרמו לארגון יתרון תחרותי בענף הסלולר ויביא להשגת המטרות והיעדים אשר הציב הארגון לעצמו.
תוכן עניינים
נושא                                                                                                                עמוד מבוא ורקע כללי –…
4
מתחרים —
5
מוצרים ושירותים –..
5
ניתוח SWOT .
6
סביבה חיצונית .
7
5 הכוחות של PORTER .
8
אסטרטגית השיווק —
10 מיצוב 11
תמהיל השיווק המורחב …
13
השירות ומאפייניו –..
15
מפת השירות –
16
מפגשי השירות ומאפייניהם –…
18
הצעות לשיפור ..
21
סיכום ומסקנות
22
ביבליוגרפיה –
23
מבוא ורקע  כללי : המטלה הזו  בוחנת  את דרך הפעילות של החברה ובודקת  את אופי השירות ומגוון השירותים המסופקים על ידי החברה.
חברת "סלקום" הינה חברת תקשורת המתמחה באספקת שירותי תקשורת סלולרים למגוון רחב של לקוחות , החברה נוסדה בדצמבר 1994 , בעלי המניות העיקריים של החברה הם :
3 7.75 %  בל סאות' קורפוריישן ארה"ב  חברת תקשורת אמריקנית, מהגדולות בעולם. בעלת שת"פים בינלאומיים מסין ועד דרום אמריקה, ומאות מיליוני לקוחות בכל העולם.
קבוצת ספרא – % 34.75
 זרוע ההשקעות בארץ של האחים יוזף ומואיז ספרא, בני משפחת הבנקאים הנודעת שהקימה אימפריה בנקאית חובקת  עולם.
 דיסקונט השקעות – %
5  מחברות ההשקעה הגדולות בישראל. מתמקדת בתעשיות עתירות ידע מוטות יצוא, תקשורת, אלקטרוניקה, טלויזיה  בכבלים, ועוד.
משקיעים נוספים – % 5.5
נתוני רקע :
כיום החברה מונה כ 2.6 מיליון לקוחות כיסוי סלולרי  כלל ארצי נקודות מכירה ושירות : כ360 נקודות מכירה ועד כ 30 נקודות ומרכשי שירות בכל רחבי הארץ השקעות בתשתיות כמיליארד דולר מספרי עובדים כ 3000 עובדים