שיווק בינלאומי ביוקיט - Biokit

מוסד לימוד
מקצוע
שנת הגשה 2001
מספר מילים 1099
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

ביוקיט הינה חברה ספרדית המייצרת מוצרים רפואיים בתחום הביוטכנולוגיה.
החברה התכנסה לקבל החלטה על אסטרטגיות שיווק ומו"פ לעשור הקרוב, כאשר הנהלת החברה מאמינה שע"מ להתמודד עם התחרות, עליהם להתמקד בצמיחה ולפתח את מותג החברה ואת ההפצה הבינלאומית.
עד היום החברה הראתה צמיחה ורווחיות מרשימה אך להנהלת החברה ישנה הרגשה שאין לחברה שליטה על ההפצה במדינות מרכזיות והיא שוקלת לנהל את ההפצה תחת כנפי ומותג החברה. הבעייה המיידית העולה מקריאת ה-case היא שישנה אי שביעות רצון, כפי שהוזכר לעיל, משליטת החברה בהפצה הבינלאומית.
החברה הייתה רוצה לשפר את שליטתה בהפצה הבינלאומית אך ללא פגיעה על חשבון המו"פ של החברה. הפתרון המבטיח בעיני ההנהלה, הינו כריתת ברית אטסרטגית עם חברה אחת או יותר בתחום ע"מ להנות מיכולות ההפצה של חברות אלו (וכך לא תיאלץ החברה לפתוח חברות חדשות בכל מדינה ומדינה).