קרינה סלולארית

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2005
מספר מילים 7269
מספר מקורות 37

תקציר העבודה

תוכן עניינים:
הנושא:
עמוד:
מבוא
 פרק א'- קרינה אלקטרו מגנטית:
מהי קרינה?
קרינה מייננת וקרינה בלתי מייננת ערכי סף לחשיפה לקרינה פרק ב'- מקורות הקרינה האלקטרומגנטית:
מקורות קרינה טבעיים/לא טבעיים הגדרת טלפון סלולארי,אנטנה מקורות קרינה נוספים: חשמל,רדיו,מיקרוגל פרק ג'-מקורות התקשורת הסלולארית:
כיצד תקשורת סלולארית עובדת?
טווחי בטיחות ממוקדי שידור סלולאריים תקנים המאומצים היום בעולם מהו sar? רמות חשיפה מרביות.
פרק ד'-מהו הקשר לקרינה ולגידולים סרטניים , מחקרים ודרכי מניעה מהו סרטן?
סרטן המוח רדיקלים חופשיים הקשר שבין קרינה סלולארית לסרטן מחקרים המאששים את הקשר שבין קרינה סלולארית לסרטן מחקרים המפריכים את הקשר שבין קרינה אלקטרומגנטית לסרטן האם ילדים רגישים יותר לקרינה אלקטרומגנטית?
האם אוזנייה מגבירה או מפחיתה קרינה סלולארית?
אמצעי זהירות להפחתה מקרינה סלולארית השקפות ותגובות  של גופים ישראליים המתייחסים לקשר שבין קרינה סלולארית לסרטן   סיכום ומסקנות ביבליוגרפיה
3
4 -5

6 -7

8 -11

1 2-21

2 2
2 3
הנושא בו בחרתי להתייחס עוסק בקשר שבין הקרינה האלקטרומגנטית לבין תופעות בריאותיות שבעיקרם הוא הגידול הסרטני.
בחרתי בנושא זה כיוון שהשימוש במכשירים סלולאריים גובר ומתעצם,  קיים חוסר מודעות בקרב הציבור בנושא ההשפעות הבריאותיות  של הקרינה האלקטרו מגנטית ועולות שאלות בקרב הציבור האם זה מזיק או לא מזיק? בעולם הולך ומתפתח שהטכנולוגיה שולטת בכל מקום בכלל והרגלי הצריכה של הצרכן הישראלי בפרט לרכוש טלפונים סלולאריים, התפתח אצל הציבור חשש מהשלכות  בריאותיות מהקרינה האלקטרומגנטית הנפלטת מטלפונים סלולאריים שונים.החששות מפני החשיפה לשדות חשמליים ומגנטיים ומהשפעת הקרינה האלקטרומגנטית על הבריאות נובעים מספר גורמים עיקריים:
המונח קרינה יוצר חרדה ורגשות שליליים ונקשר בתת מודע לאיום ולסכנה בין השאר בגלל הבלבול בין המושגים קרינה רדיואקטיבית וקרני רנטגן לבין הקרינה האלקטרומגנטית.
הקרינה  האלקטרומגנטית אינה מוחשית, חסרת ריח אינה נראית לעין ואינה ניתנת לגילוי ללא מכשור מתאים ולכן ישנה חרדה רבה מפניה. חוסר ידע מספק על מקורות הקרינה, סוגים שונים של קרינה, רמות החשיפה השונות והשפעותיהן על האדם גורמים לאי הבנה ולחוסר אמון. קיים מידע המצביע על כך שקרינה אלקטרומגנטית ברמות שמעל הסף המומלץ עלולה לגרום נזקים בריאותיים כתוצאה מחימום הרקמות לעומת זאת, אין מידע וודאי על נזקים כתוצאה מחשיפה לרמות נמוכות מרמת הסף דבר היוצר לעיתים תחושה של חוסר בטחון כלפי המתקן המשדר.
השימוש בטלפונים סלולאריים שנפוץ במהירות ומתקני השידור הרבים המוקמים בריכוזי אוכלוסייה כולל סמוך לבתי מגורים, מוסדות חינוך, בתי חולים וכד' , מעוררים חשש מפני האפשרות של השפעות שליליות העלולות לנבוע מהטכנולוגיה הסלולארית.
 ישנם מחקרים המפריכים כל קשר בין קרינה אלקטרומגנטית לגידולים סרטניים לעומת מחקרים המאששים את הקשר בין קרינה אלקטרומגנטית לגידולים סרטניים, כמו כן בעבודה נבחן את ההשלכות הבריאותיות בקרב הילדים והסיבות לכך, ונבחן את הקשר שבין עוצמת הקרינה לשימוש באוזניות. שאלת המחקר היא האם קיים קשר בין קרינה אלקטרומגנטית לבין תופעות בריאותיות בכלל וגידולים סרטניים בפרט?מגבלות העבודה בעיקרן מתייחסות למחקרי אורך  שעדיין מתבצעים ולא הוכיחו בצורה גורפת את הקשר, כמו כן את התופעות הבריאותיות לא ניתן לייחס אך ורק לשימוש במכשיר הסלולארי אלא גם ל סביבה בה אנו חיים.בעבודה שלי אציג את כלל מקורות הקרינה האלקטרומגנטית היום יומיים בהן אנו נתקלים תוך התמקדות במקור הקרינה העיקרי המתייחס ל רשת התקשורת הסלולארית: מכשיר הטלפון,אנטנת שידור, והקשר שלהם לגידולי מוח סרטניים ותופעות בריאותיות שונות.כמו כן  אתייחס  למחקרים שברובם מאששים את הקשר שבין קרינה אלקטרומגנטית לסרטן, כאשר מס'  המחקרים המפריכים את הקשר שבין קרינה אלקטרומגנטית לסרטן הינו זעום.קיים קושי בביצוע העבודה כיוון שתחום זה הינו עדיין בתהליכי מחקר לטווח ארוך שלא הוכח עדיין באופן מוחלט אם קיים קשר ישיר הקשור לקרינה הסלולארית ולתופעות הבריאותיות.