ניתוח גישות - עקרונות בהתנהגות אירגונית

תקציר העבודה

תוכנית למניעת אלימות בבית ספר:
בתי ספר ישלבו במערכת השעות סדנאות למניעת אלימות.
הסדנאות יכללו דיונים כיתתיים בנושאי אלימות, הצגת החוק ועונשו במדינת ישראל בנוגע למקרי אלימות שונים, הצגת הנושא וכל המשתמע מכך. ביקורים במוסדות לעבריינים צעירים, בתי מעצר, בתי משפט, עריכת פנלים עם עברינים צעירים, נפגעי אלימות (נפגעים עצמם ומשפחותיהן). הבאת קטעים מצולמים, כתבות וסקרים לגבי התייחסות החברה לעברינים צעירים.

גישה קוגניטיבית- הגישה הקוגניטיבית טוענת שיש לחקור את –
למידה חברתית-  משלבת בין הגישה הקוגניטיבית
גישה בהביורסטית- הבהביורסטים טוענים שרק התנהגות –.
  הסטטיסטיקות מראות כי מספר העבריינים החוזרים ומרצים עונשי מאסר, פעם שנייה ושלישית, הוא לא מבוטל.
להלן מושגים להסבר התופעה:
עפ"י למידה חברתית-מודל לחיקוי: למידה חברתית היא יכולתו של הלומד ללמוד דרך צפייה וחיקוי אנשים אחרים(שנקראים מודלים)-
עפ"י תאורית " האני במראה" -קולי : קולי מראה לנו כיצד האדם מגבש את הדימוי העצמי שלו בעקבות המגע–
עפ"י תהליך החברות-שלב ההתבגרות: תהליך החברות זהו תהליך בו היחיד לומד להיות חבר בחברה, לומד     את הנורמות והערכים  בה-
עפ"י הדימוי והערכה עצמית:  דימוי עצמי-סט תכונות, שאדם מייחס לעצמו ומתנהג על-פיהם, הערכה עצמית-המידה שבה האדם רואה באור חיובי/שלילי, את ההיבטים השונים של תכונותיו, כלומר אם היחיד חיי בחברה המעריכה את תכונותיו (הדימוי העצמי), הערכה העצמית שלו תהייה גבוהה ולהפך-