תמהיל השיווק,החדרת מוצר,מחקר שוק וניתוח סביבה -חברת קסטרו

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , , , , , , , , ,
שנת הגשה 2004
מספר מילים 3230

תקציר העבודה

יסודות השיווק – תרגיל מספר 1:
שאלה 1-תחומי פעילות ותמהיל השיווק.
בשנת 1953 עם תום תקופת הצנע, החל הרחוב לשנות את פניו, לזנוח את הפשרה המסורתית, בין מה שהרשה הכיס, לבין מה שהכתיבה האופנה מפאריז.
בעקבות כך, משנה אהרון קסטרו (המייסד) את שמה של החנות שהייתה ברשות אימו ל"קסטרו" תוך כדי כך שהוא מתערב בהחלטות העיצוב ומכניס רוח צעירה ורעננה.
במרוצת השנים הפכה קסטרו לחברה המובילה בתחום האופנה בישראל,שאסטרטגיית השיווק שלה היא "מובילות אופנתית".
-.
המוצרים  מיוצרים עפ"י גישתו של אהרון קסטרו , המייסד, "תן ללקוח את מה שהוא רוצה ולא את מה שאתה חושב שהוא רוצה"  כוונת המוטו היא להיות קרוב, קשוב ומיסחרי ללקוחות-.
קהל היעד של החברה מוגדר כנשים וגברים צעירים-.
שאלה 2- הגישה השיווקית.
התפיסה השיווקית הננקטת ע"י קסטרו היא שילוב של הגישה השיווקית והמכירתית, הסבורה כי המפתח להשגת מטרות הפירמה טמון בהגדרת הצרכים והרצונות של שווקי המטרה ובסיפוק  שביעות רצון הצרכנים, ביעילות רבה יותר מן המתחרים, זוהי הגישה הרווחת בעולם העיסקי, במקביל סבורה כי-…
שאלה 3- גורמים סביבתיים המשפיעים על קסטרו.
קסטרו נימצאת בשוק תחרותי, משום היות מבנה השוק כזה , היא צריכה לקחת בחשבון , גורמים סביבתיים  המשפיעים על השוק העיסקי, לכן היא צריכה לדעת להתמודד עם המתחרות לה ולהיות מודעת לקיומן של הסכנות הקיימות ומנגד על ההזדמנויות הנקרות לה בדרך–
שאלה 4- הגורמים להחדרת מוצר חדש לשוק.
קסטרו מעוניינת לבחון ולהעריך את הפוטנציאל השיווקי להחדרת קווי מוצרים חדשים.
בכדי לעשות זאת, עלייה לבחון את הכדאיות בהתאם לחמשת הכוחות במודל פורטר, שמנתח את האטרקטיביות הרווחית, של ענף/שוק ,או פלח שוק מסוים לטווח הארוך-
שאלה 5-מחקר שוק.
א.     הבעיה הנחקרת- האם קיים פוטנציאל שיווקי, עבור קסטרו, להחדרת קווי מוצרים חדשים ,בשוק האופנה הישראלי.
יעדי המחקר- בדיקת  פוטנציאל השוק ושיעורי הצמיחה ומוכנות השוק למוצר.
הגדרת קהל היעד, בדיקת צרכיו, העדפותיו ורצונותיו, כוח קנייתו ומצבו הכלכלי-.
ב.     אוכלוסיית המדגם- …
ג.      סוג המדגם- -.
שיטת איסוף הנתונים- –
ד.      שאלון בסיסי- –