רפרט על אייזנשטיין

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2005
מספר מילים 663
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

          אייזנשטיין מציין כעשרה קונפליקטים (143,144) אשר כמה מהם מיושמים בקטע שבחרתי מתוך הסצינה:
קונפליקט גראפי וקונפליקט אור – ההבדל בין דמות הקורבן לדמות הרוצח. דמות הנרצחת היא בהירה ודמות הרוצח אפלה, לא ניתן לזהות בה תווי פנים או גוף כמעט כלל. היא מעין צללית. לרוב היא גם לא מפוקסת. הקונפליקט הוא גם בין אפילת הדמות לסביבה בכלל.
קונפליקט של חלל – הנרצחת תחומה באמבטיה כשגבה צמוד לקיר. הרוצח עומד בחדר, גדול יחסית לאמבטיה, כשמאחוריו דלת פתוחה.
קונפליקט בין נפחים – נפח האישה מול נפח הסכין.
קונפליקט מקצבי – הרוגע של המקלחת מול הסטת הוילון החדה ומכות הסכין המהירות.
קונפליקט בין מישורים – מיקום הרוצח גבוה ממיקום הנרצחת. התפיסה נוצרת בעיקר על ידי זוית הצילום של שתי הדמויות אך לא משאירה ספק באשר להפרשי הגובה, עוד לפני שהנרצחת מתחילה לצנוח לכיוון הרצפה.
          ישנו גם קונפליקט חזק בין חומרים; המתכת של הסכין מול הרכות של המים. ישנם מספר שוטים בהם הסכין עוברת דרך המים           איזנשטיין כותב גם על היחסים שבין שוטים סמוכים (מונטאג') ולאפקט שהם יוצרים. מספר אפשרויות פוטנציאליות של התפתחות דיאלקטית ("Potentialities of dialectical development"), שכמה מהן רלוונטיות לקטע הנבחר (145).
מונטאג' תנועה לוגית :