תקשורת פוליטית, עבודה עתירת מידע על פרסום פוליטי, סדר היום התקשורתי לאור הפוליטיקה, ואיזון תקשורתי

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , , , , , , , , , , ,
שנת הגשה 2004
מספר מילים 4072
מספר מקורות 10

תקציר העבודה

. תאוריית טווח הדעות – הועלתה על ידי בנט במאמר "השערת טווח הדעות" (1990). מאמר זה מסביר מדוע פוליטיקאים מסוימים או דעות מסוימות מקבלים נגישות לתקשורת, ומדוע פוליטיקאים ודעות אחרות לא מקבלות התעניינות תקשורתית. בנט טוען כי העיתונאים מתמקדים בדעות האליטה הפוליטית, וכתוצאה מכך נוצר "חלון צר" של טווח דעות. –
במערכת הבחירות הבאה לכנסת ישקיעו המפלגות הון עתק בפרסום הפוליטי, בכדי לבחון מה תהיה השפעת הפרסום הפוליטי על ציבור הבוחרים אציג את התיאוריות הקיימות וכיצד הן השפיעו על הציבור לפי מחקרים שנערכו בשנים הקודמות.
-..
מיומנות כריזמטית קיימת השערה כי כריזמה ומיומנות תקשורתית הם תנאים להצלחה אלקטוראלית בשל החפיפה בין הזירה התקשורתית ובין הזירה הפוליטית. אך קיים מחסור בולט של מחקרים אמפרים בנושא מהי, למעשה, כריזמה תקשורתית, וכן כיצד יש למדוד יכולת תקשורתית. כריזמה תלויה בקונטקסט וספציפית לזירה מסוימת, הינו, לא כל אחד שיבלוט בזירה אחת, יבלוט בהכרח בזירה אחרת. כיום הגישה היא Candidate Centered Politics  , קיימת הבנה כי התפקוד הפוליטי בנושאים המרכזיים מקבל משמעות גדולה, לכן המשקל של אישיות המנהיג גבוהה. מנהיג כריזמטי נמדד ע"פ כושר מנהיגותו, אמינותו בעיני הציבור, ויכולתו לעורר רגש בקרב בוחריו. מיומנות כריזמטית בזירה הפוליטית התקשורתית נמדדת ע"פ:
…המשך בעבודה עצמה