מיומנויות עסקיות

מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2005
מספר מילים 3544

תקציר העבודה

                                           תוכן העניינים
                                                                                                                        עמוד מבוא, מטרה —      3
פרק א' – ניתוח SWOT משמעות SWOT אישי –.      4
הצגת ניתוח SWOT אישי -.    4-6
הצגת ניתוח SWOT ממקורות אחרים –   6-7
מסקנות השוואה בין SWOT איש ל- SWOT מעמיתים —     7
פרק ב' – ניתוח SMART הצגת מודול SMART –.     7
הצגת יעדים מתוך חולשות –     8
פרק ג' – תוכנית פיתוח אישי משמעות תוכנית פיתוח אישי .     9
תוכנית פיתוח ליעד מס' 1 -.    10 תוכנית פיתוח ליעד מס' 2
-.    11
תוכנית פיתוח ליעד מס' 3
-.    11
סיכום …    12
נספחים אנשים אפקטיביים במיוחד/שאלון הערכה –…    15
            מבוא
במסגרת עבודתי אציג ניתוח SWOT אישי שילווה באבני דרך של ניתוח SMART, במטרה לבחון את הדרך והאופן להשגת המטרה.
המטרה שנבחרה היינה להתמנות למנהל חטיבת פרויקטים בתחום ניהול ידע בחברת הייטק. תפקיד זה דורש רמה ניהולית, מקצועית ובין אישית גבוהה ביותר. בניתוח ה SWOT הוצגו מס' חוזקות וחולשות כאשר מתוכן הוצבו יעדים ל- 3 חולשות. לחולשות אלו בוצע SMART בכדי לנתח את הדרישות לאופן הטיפול בהן. במסגרת העבודה העברתי דף משוב למכרי בכדי להעמיק ולהבין כיצד אני נראה בעיני הסביבה ומה עלי לשפר. על ידי התמקדות בחולשות והפכתן לחוזקות, אעצים את סיכוי לפסוע לעבר המטרה.
על פי אביעד גוז  ישנה חשיבות רבה בהצבת מטרה אישית. בעת הצבת המטרה אנו חשים מחויבות אישית להשיגה. כדאי לזכור שכשאנו מציבים לעצמנו מטרות, אנו נהיים אחראים לתוצאות. לכן כדאי לחשוב מראש על המטרות הנכונות לנו. את המטרה יש להגדיר באופן ברור ולא בערפול. חשוב לקבוע מה רמת מחויבותנו כלפיה. את המטרה יש להגדיר באופן ברור ככל הניתן. מטרות ארוכות טווח צריכות להיות: מוחשיות, ספציפיות, חיוביות, בתחום השפעתך, בגודל מתאים ולאו דווקא מציאותיות כרגע. אביעד גוז מציע לחשוב על מטרה זו כעל חלום, פנטזיה, לא לחשוב בקטן, אלא בגדול, בהעזה. מומלץ לכתוב את המטרה על דף ולהחזיקו במקום פרטי, מקום שאנו נמצאים בו לעיתים קרובות, כמו: שולחן עבודה, שירותים, מקרר, מראה או כל מקום אחר, ולהקפיד לחזור לדף זה מפעם לפעם ולעיין בו.
בעזרת אוסף כלים אלו נממש את המטרה שהצבנו לפנינו.
אין קץ למטרות, גם כשנגיע למטרה שלנו, תמיד נראה את המטרה ההבאה שלנו. (גוז, 1998 עמוד 55–45).
על פי סטיבן קובי הצבת מטרה אישית מקבילה להגדרת פרויקט ועמידה בהצלחתו. ברגע שאדם יוזם פרויקטים הוא בעצם מגדיר לעצמו מטרה ברורה ומנתח אותה על כל שלביה בכדי לעמוד ביעד. בעת הצבת המטרה  הדבר מאפשר לנו לבחור את תגובתנו לנסיבות מסוימות, וכמו כן מעצים את כוחנו ליצור נסיבות. באחריותנו לגרום להתרחשות של דברים ובכך לקדם את עצמנו אל מימוש המטרה. (קובי, 1996).
מטרה:   לנהל את חטיבת פרויקטים בתחום ניהול ידע תוך שלוש שנים.
משרת מנהל חטיבת פרויקטים בתחום ניהול ידע היינה משרה בכירה בתחום ההייטק, בעלת היקף סמכויות ואחריות רבה. חטיבת זו מחולקת למס' אגפים: ניתוח מערכות, תשתיות, אבטחת איכות, הטמעה, שיווק. מבחנתי משרה זו מגשימה את המטרה האישית שלי, הן בסטטוס, בהיקף הפעילות, ניהול והכל לצד שיפור בתנאי העסקתי.