המשפט בשלטון המקומי

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2005
מספר מילים 14309
מספר מקורות 9

תקציר העבודה

תוכן עניינים
נושא                                                                                                                      עמודים הקדמה -3-5
פרק 1 : רשויות השלטון במדינת ישראל ..6-16
פרק 2: דין משמעתי לעובדי השלטון המקומי –17-19
פרק 3 : עבירות המשמעת בשלטון המקומי –…20-
5 פרק 4 : העמדה לדין משמעתי במסגרת הרשות המקומית -..26-29
פרק 5 : השעיית עובד הרשות המקומית מעבודתו -30-34
פרק 6 : אמצעי משמעת –.35-40 פרק 7 : פיטורים מנהליים -..41-42
סיכום -…43
ביבליוגרפיה 44
הקדמה עבריינות בשלטון המקומי משפיעה על מהלך חייה התקין של החברה בדרכים רבות. אדם פונה, לא אחת, לקבלת סיוע מן הרשות המקומית בענייני חינוך, רישוי, תברואה, חניה, בניה ועוד. אז פוגש הוא בעובד הציבור, פקיד השלטון המקומי, אשר תפקידו לשרת את אותו אדם תוך שמירה על אינטרס החברה כולה והשוויון בין פרטיה.
מפגש טעון זה עשוי להוביל לכך שעובד הציבור יעשה שימוש לרעה בכוח משרתו או לעסקה פסולה לפיה יינתן שוחד לעובד הציבור בעד ביצוע פעולה.
עובד הרשות המקומית מקבל החלטות, מדי יום ביומו, תוך שנדרש הוא להיטיב עם החברה ולהתעלם מן האינטרס הפרטי שלו שעשוי לעתים להיות שונה.
כאן עולה החשש כי העובד יפעל בדרך של מרמה והפרת אמונים. כיצד, אם כן, ניתן להתמודד עם חששות אלה ? בעבודה זו נבחן את התמודדות מערכת המשפט במדינת ישראל עם העבירות המתבצעות במסגרת השלטון המקומי תוך מתן דגש לשאלת האחריות הפלילית, לשיטות החקירה, להבחנה שבין הדין הפלילי לדין המשמעתי (אליו כפופים עובדי הרשויות המקומיות), לאופן ניהול המשפט ולדרכי הענישה הנלוות לכל אלה. במהלך העבודה נעמוד על מקרים ספציפיים שאירעו בשנים האחרונות (חלקם פורסמו בתקשורת ו"הסעירו" את המדינה) בהם יש כדי להמחיש הקשיים הרבים שבהתמודדות המשפטית עם הצורך לשמור על אתיקה וטוהר מידות במסגרת השלטון המקומי.