מסיבות טראנס של ישראלים בניו יורק

מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2002
מספר מילים 8459
מספר מקורות 27

תקציר העבודה

בישראל התפתחה בשנים האחרונות תרבות סמים אינטנסיבית ביותר, גם במונחים עולמיים. מדובר לא רק בגידול עצום במספר המשתמשים(במחקרי הרשות למלחמה בסמים כ –
1 0% מבני הנוער הודו בשימוש בסם לא חוקי, בעיקר במריחואנה, אבל אפשר להניח שהמספר האמיתי גבוה בהרבה, והערכות לא רשמיות מדברות על 30% ואף יותר). (בן-דב, 1999) השימוש בסמים נקשר בתופעות חברתיות רחבות היקף, והוא מופיע כיום כגורם מלכד ומגדיר זהות בקבוצות הצעירים לא רק בהקשר עברייני. לדוגמא, התנסות בסמים קשורה כיום בנסיעות הצעירים לחו"ל שהפכו לחלק ממסלול ההתבגרות המקובל של כל צעיר/ה ישראליים. (זוהי גם דוגמא מצוינת להיבט שתכניות ההסברה והתעמולה מתעלמות ממנו) ( בן דב, 1999) חיבור נוסף של השימוש בסמים הוא עם תעשיית המוזיקה האלקטרונית בישראל, שהיא תופעה מורכבת ומרתקת בפני עצמה. למעשה, ישראל נחשבת כיום כאחת המדינות המובילות בעולם בתחום זה, וההצלחה הזו היא חלק מהצלחת תעשיית המחשוב הישראלית בכלל. החיבור בין סמים למוזיקה אלקטרונית מתקיים לא רק משום שסוגים מסוימים של המוזיקה הזו ודווקא אלה שמצליחים במיוחד בישראל – הטראנס והדומיו נוצרים לעיתים קרובות בהשראת חוויות של סמים ומיועדים בין השאר גם להעצים חוויות כאלה. במידה רבה תורמות לו רשויות החוק, שהקנו למוזיקה הזו אופי מחתרתי ואנטי ממסדי בכך שבשנים האחרונות הן הרחיבו את המלחמה בסמים גם למלחמה במסיבות הטראנס. ( בן דב, 1999) עבודה זו סוקרת בראשיתה את תרבות הטראנס כתרבות בעלת מאפיינים ואפיונים רבים, מרתקים וייחודיים ואת הקשר הייחודי שלהם לסמים, מוזיקה ואף רקע היסטורי .
לאחר מכן העבודה תנסה לתאר ולמפות תופעה חדשה הקשורה לתרבות הטראנס והיא מסיבות טראנס של ישראלים בניו יורק, ארצות הברית אשר נבדקה על ידי תצפית משתתפת אישית וריאיונות. ולבסוף העבודה תתמקד בניתוח התופעה לאור סוגיית הפאניקה המוסרית אשר נלמדה בכיתה ומתוך מקורות שונים נוספים ותעלה שאלות רבות ושונות שעדיין לצערי יתומות הן מתשובות. תוכן עניינים:
נושא עמוד מבוא
ב פרק א:
מרכיבי ומאפייני התרבות
1 פרק ב:
מסיבות טראנס של ישראלים בניו יורק
1 8
דיון
2 5
סיכום
2 8
ביבליוגרפיה
3 0 נספחים
3 2