דף למבחן בתורת המימון

תקציר העבודה

                                                    מבוא:
הסיפור הקיץ של אביה עוסק במערכת היחסים בין אם לבתה על כל הרבדים העמוקים שבה. הסיפור מראה לנו את מורכבות יחסי הגומלין בין האם לבתה, האם החולה והמעורערת בנפשה והבת, אביה שאמורה להתמודד עם הבעיות של אמה ועם בעיותיה שלה. האם שבה מבית החולים ולוקחת את אביה לביתן מהמוסד שבו שהתה על מנת להתחיל לחיות חיים נורמלים כאחד האדם.
הסיפור מסתיים בגשם הראשון המראה על בואו של החורף שעמו באים: הקור, ההסתגרות והקמילה. הגשם מסמל את הכישלון בניסיונה של האם להתחיל חיים חדשים עם בתה, אביה. שהרי בסופו של דבר אביה חוזרת למוסד והאם לבית החולים – המצב חוזר לקדמותו (מעין סגירת מעגל).
בפרק זמן זה אביה עוברת תהליך של התבגרות מבחינה נפשית, תהליך זה נובע מכוח הנסיבות אליהן נקלעה אביה.
אביה נאלצה להתמודד עם בעיות רבות שילדה בגילה אינה אמורה להתמודד עמן בדרך כלל כמו התמודדות עם אם ניצולת שואה, חוסר אב בחייה, חברה הלועגת לאימה ועוד בעיות רבות.
כבר בראשית הסיפור ניתן לראות את משיכתה של אביה אל עולם האמנות, לכל אורך הסיפור ישנה עקביות באהבתה לאומנות.
נשאלת השאלה ממה נובעת בחירתה של אביה אל עולם האומנות?
והתשובה לכך נעוצה בעובדה כי לאביה יש קושי בחייה והאומנות מספקת לה את המפלט שלו היא זקוקה.
אין זה מקרי שאביה בוחרת דווקא את תחום האומנות ולא תחום אחר. האומנות היא תחום של פתיחות, חופש, רגישות, הבחנה הבין דקויות, אסתטיות.
 האומנות היא מכלול של תכונות אנושיות, דרך האומנות אנו מבינים את הלך רוחה של אביה. אביה נתפסת כדמות עדינה, מתחשבת ומבינה, דמות רגישה מאוד. תכונות אלה עוזרות לה להבין את אמה ולהתמודד עם קשיי היומיום.