ניהול קונפליקטים בראי תיאוריית ההתקשרות

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2003
מספר מילים 11416
מספר מקורות 49

תקציר העבודה

מבוא
במסגרת עבודה זו ייבחן הקשר בין היבטים שונים של ניהול קונפליקטים לאור תיאורית ההתקשרות. בשנים האחרונות תיאורית ההתקשרות מהווה תחום מחקר ענף בכל הקשור ליחסים בינאישיים ולהבדלים בכישורים רגשיים וחברתיים בין בני אדם. ראינו לנכון לאמת תיאוריה זו עם ההיבטים השונים של ניהול קונפליקטים, מתוך הנחה, כי ניהול קונפליקטים הם חלק משמעותי ממערכות יחסים בינאישיות, וכן משום שחיינו רוויים בקונפליקטים מסוגים שונים.
דפוסי ההתקשרות הנם מאפיינים אישיותיים בסיסיים של פרטים. מצאנו לנכון לבחון כיצד דפוסים אלו באים לידי ביטוי תוך כדי ניהול קונפליקטים, מתוך אמונה כי ניהול מוצלח של קונפליקט דורש מאפייני אישיות המעוצבים בגיל מוקדם יחסית.
במסגרת עבודה זו נעסוק בהתפתחות של כישורי ניהול קונפליקטים, סגנונות ניהול קונפליקטים, ויסות עצמי במצבי קונפליקט, מאפיינים קוגניטיביים המעורבים בתהליך הקונפליקט וכן הליך הגישור. כל אלו יבחנו לאור ממצאים של תיאורית ההתקשרות, מן המחקרים השונים שנעשו בתחום.
מבוא
עמ'    3
מסגרת תיאורטית וסקירת ספרות:
תיאורית ההתקשרות ניהול קונפליקטים 9- 4
פרק 1: התפתחות כישורי ניהול קונפליקטים בראי תיאורית ההתקשרות
1 4- 10 פרק 2: סגנונות ניהול קונפליקטים ותיאורית ההתקשרות
2 0- 15
פרק 3: דפוסי התקשרות וויסות עצמי במצבי קונפליקט
2 4- 21
פרק 4: דפוסי התקשרות ומאפיינים קוגניטיביים של ניהול קונפליקטים  30-
5 פרק 5: הליך הגישור בראי תיאורית ההתקשרות
3 5- 31
דיון ומסקנות
4 0- 36
רשימת מקורות
4 8- 41