ניתוח דוחות קסטרו

מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 6067

תקציר העבודה

תוכן העניינים
חלק א'- רקע –… 3
חלק ב'- ניתוח מגמות בדוחות -. 6
חלק ג- ניתוח יחסים פיננסים -. 9
חלק ד'-דו"ח תזרים מזומנים -. 16
חלק ה'- מדד הישרדות של אלטמן –… 18
חלק ו'- מאמר בעיתון 20 חלק א'- רקע
רקע
חברת Castro הינה אחת החברות המובילות כיום בענף האופנה החברה פונה לגברים ולנשים הקמה שנות ה -50 : ההתחלה  אהרון קסטרו בתחילת העשור פותח חנות קטנה ברחוב אלנבי פינת רמב"ם בת"א, מגייס את אימו וקורא לחנות על שמה – "נינה". במרוצת הזמן מתרחב העסק הזעיר למרתף הבניין והופך למפעל קטן לייצור הלבשה. הוא משנה את שם העסק ל CASTRO. עם ביטול ה"צנע" בשנת 1953 החל הרחוב לשנות את פניו ולזנוח את הפשרה המסורתית בין מה שהרשה הכיס למה שהכתיבה האופנה מפאריס. קסטרו התערב בהחלטות העיצוביות של אימו תוך שהוא מכניס לעבודתה רוח צעירה ורעננה.
ההמשך קסטרו מאמץ גישה חדשנית לאותם ימים ביחסו ללקוח – "תן ללקוח מה שהוא רוצה ולא מה שאתה חושב שהוא רוצה" כוונת המוטו המלווה את קסטרו עד היום היא להיות קרוב, קשוב, נגיש ומסחרי ללקוחות. התוצאה המעשית של אימוץ המוטו הוא מעבר לשווק ישיר ופתיחת "ריאו" בשנת 1965.
בשנות ה 70', דווקא כשייצוא האופנה מישראל נכנס לתקופת שפל, מחליט אהרון קסטרו לייצא בעצמו ונוחל הצלחה.
שנות ה -90 :
גיבוש הרשת, הנפקה, צמיחה והתרחבות במהלך שנות ה -90 פורשת CASTRO רשת של עשרות חנויות ברחבי המדינה ומעסיקה כ-500 עובדים. החנות בקניון ר"ג, שגודלה כ 200 מ"ר, מעידה על המגמה הכללית – לגדול ובגדול. קסטרו עוברת ממאבק הישרדות, לאסטרטגיה הכוללת צמיחה, שווק וגיוס מעצבים בוגרי שנקר לעיצוב הקולקציה. בתוך כך מתגבש בקסטרו שילוב מנצח בין קו צעיר ואופנתי העונה למגוון קהלים לבין מובילות אופנתית. את הניחוח הבינלאומי מספקים בדים מיובאים מעבר לים.
שינוי אסטרטגיה בשנת 1997 משתנה הסביבה העסקית, מיסי היבוא מחו"ל יורדים ולארץ נכנסות רשתות אופנה בינלאומית. קסטרו משנה את אסטרטגיית השיווק שלה וקובעת לעצמה אסטרטגיה שיווקית של מובילות אופנתית תוך התמקדות בעיצוב לצעירות. עד 1997 עוצבו ויוצרו כל הדגמים בישראל , החל מ 1997 עבר רוב הייצור למזרח הרחוק במטרה לשפר את רמת המחיר והאיכות של הקולקציה.
שנות ה-2000 :
ממשיכים בצמיחה בשנת 2000 הוחלט על הקמת רשת אפנת הגברים CASTRO-MEN. הקמת רשת נוספת מהווה מנוע צמיחה לחברת קסטרו.  בתקופה זו התרחבה גם רשת קסטרו והיא כוללת היום 47 סניפים ברחבי הארץ. בשנת 2004 חברת CASTRO מתרחבת לשוק הבינלאומי.
בחודש ספטמבר נפתחו החנויות הראשונות של CASTRO ו- CASTRO MEN בקלן, גרמניה ובנובמבר נפתחה החנות הראשונה במוסקבה, רוסיה.
היום תוכלו למצוא את קולקציית CASTRO ו- CASTRO MEN גם בלטביה, אוקריינה, שוויץ, תאילנד ורומניה. ההתרחבות לרשת בינלאומית בעשור הנוכחי תתמקד בשווקים נוספים בעולם.
הנפקה ושליטה קסטרו מודל בע"מ הנה חברה ציבורית (משנת 1992) הנסחרת בבורסה לניירות ערך בת"א.
שווי שוק החברה כ-80 מיליון דולר, והיא נשלטת ע"י משפחת קסטרו ומשפחת רוטר, שתיהן ביחד מחזיקות בכ- 64% ממניות החברה.
החזקות בעלי עניין 72.26% החזקות מוסדיים 6.26% החזקות בידי הציבור 21.48%