הקשר בין גורמים גנטיים-ביולוגיים לבין גורמים סביבתיים כמשפיעים על התפתחות נטיות הומוסקסואליות בקרב נשים

תקציר העבודה

מבוא
  בעבודה זו אנסה להבין את הקשר בין גורמים ביולוגיים-גנטיים לבין גורמים סביבתיים כמשפיעים על נטיות מיניות הומוסקסואליות אצל נשים.
  בעבודתי אסקור תיאוריות שונות המצודדות בהשפעה ביולוגית-גנטית (כמו תיאורית ה"חריגות מינית בילדות" לפיה ילדים אשר נוטים להתלבש בבגדים המזוהים עם בני המין השני או לשחק במשחקים המזוהים עם בני המין השני, יפתחו על פי רוב נטיות מיניות הומוסקסואליות בבגרותם., או תיאוריה הטוענת שחשיפה להורמוני מין מסויימים בזמן הריון קשורה בקשר ישיר להתפתחות נטיות הומוסקסואליות בבגרות., תיאוריה נוספת לפיה לחלק מהנשים הלסביות יש תווי פנים ותנועות גוף המזוהים כזכריים., ולבסוף תיאוריה לפיה מצאו שאצל גברים ונשים לסביות אורך האצבע המורה קצר יותר מאורך הקמיצה). בחלק השני של עבודתי אסקור תיאוריות שונות המצודדות בהשפעה הסביבתית על התפתחות נטיות הומוסקסואליות אצל נשים (תיאוריית "יחסי התחרותיות", לפיה חלק מהנשים הלסביות פיתחו נטייה זו לאחר שביקשו להמנע מיחסי תחרות פוטנציאלים בינן לבין שותפה לחיים {בין אם זו אם, חברה טובה או אחות}. נשים אלו וויתרו על גברים {ובהדרגה החלו נמשכות לנשים} לאחר שחשו חוסר נוחות ב"לקיחת" בני זוג פוטנציאלים לשותפותיהן., או תיאוריה לפיה נשים שבצעירותן התאהבו בדמות סמכותית מבוגרת מהן {מורה, מפקדת או מדריכה} כתחליף לדמות אם, יגדלו להיות נשים לסביות., תיאוריה נוספת הגורסת כי נשים שעברו התעללות נפשית או פיזית ע"י גבר, או שחוו מערכת יחסים קרה, מרוחקת ומנוכרת עם אביהן יפתחו בעתיד נטיות לסביות., ולבסוף תיאורית "תסביך הגבריות", לפיה נשים שמביאות עמן מילדות "תסביך גבריות" ו"קנאת פין" חזקה, והופכות לפמינסטיות פעילות, יפתחו נטיות לסביות בהמשך).
  לבסוף אנסה להבין כיצד תגובת הסביבה הקרובה על היציאה מהארון, משפיעה (מעודדת או בולמת) על המשך התפתחות הנטיה המינית אצל הנשים.
  את הנושא ביקשתי לחקור מאחר והייתי נחושה בדעתי כי השפעות סביבתיות (יחסי אב-בת, תגובת הסביבה למראה חיצוני, אינטראקציות טראומתיות עם גברים במהלך החיים וכולי) הן הגורם הראשון במעלה להתפתחות נטיות לסביות אצל נשים (בעוד שאצל גברים, כך טענתי, הנטיות הן ביולוגיות –גנטיות ושניתנות למחקר מדעי). במהלך עבודתי, לאחר שיחות עם הנשים, ולאחר חשיפה לחומר תיאורטי רב החלו לצוץ בי סימנים ראשונים של ספק, ולאט לאט חלו השינויים באופן חשיבתי., כאשר כיום אני מבינה שלביולוגיה משקל רב (כנראה רב מזה של השפעת הסביבה), כאשר הדיעה הרווחת כיום היא שהאינטראקציה בין גורמים ביולוגיים וסביביתיים היא היא שאחראית להתפתחות נטיות מיניות הומוסקסואליות אצל נשים , כמו אצל הגברים.