השפעת המסגרת החינוכית בה לומד התלמיד לקוי הלמידה על הדימוי העצמי שלו.
מוסד לימוד | המכללה האקדמית לחינוך ע"ש דוד ילין |
מקצוע | חינוך |
מילות מפתח | דימוי עצמי, חינוך מיוחד, לקוי למידה, שילוב |
שנת הגשה | 2000 |
מספר מילים | 6870 |
מספר מקורות | 27 |
תקציר העבודה
תקציר בעבודה זו אנסה לבחון את השפעת המסגרת החינוכית בה לומד התלמיד לקוי הלמידה על הדימוי העצמי שלו. לצורך כך אסקור בפרק הראשון את ההגדרות השונות למונח "לקויי למידה". בפרק השני יוצג מושג הדימוי העצמי וייסקרו מה הם הגורמים המשפיעים על עיצובו. בפרק השלישי אסקור את מושג השילוב הרציונאל העומד בבסיסו ואפשרויות ההשמה של תלמידים לקויי למידה, בישראל. בפרק הרביעי אפרט מה הם הגורמים המשפיעים על הדימוי העצמי של ילד לקוי למידה, תוך מתן דגש על ההשפעה שיש לסוג המסגרת החינוכית בה לומד הילד לקוי הלמידה על הדימוי העצמי שלו. בפרק החמישי והאחרון, אציג דוגמה לתוכנית התערבות שנבנתה במטרה להעלות את הדימוי העצמי של תלמידים לקויי למידה המשולבים בכתה רגילה.