דמות המבוגר הראוי ודמות המבוגר הרצוי על פי יאנוש קורצ'אק
מוסד לימוד | המכללה האקדמית לחינוך ע"ש דוד ילין |
מקצוע | חינוך |
מילות מפתח | חינוך, יאנוש קורצ'ק, מבוגר, ספרות, שואה |
שנת הגשה | 2000 |
מספר מילים | 4752 |
מספר מקורות | 13 |
תקציר העבודה
תקציר העבודה בעבודה זו אנסה לענות על השאלה כיצד ראה קורצ'אק את יחסם של המבוגרים לילדים, וכיצד חשב שיחס זה צריך להיות. לצורך כך, אציג בפרק הראשון סקירה קצרה על יאנוש קורצ'אק הילד , המחנך , הסופר. בפרק השני אציג את דמות הילד על פי קורצ'אק וזאת מאחר שקורצ'אק סבר שהילד יכולותיו, אישיותו ותכונותיו צריכים להיות נקודת המוצא לעשייה החינוכית. בפרק השלישי אציג את דמות המבוגר (הורה, מחנך) כפי שהיא עולה מכתביו השונים של קורצ'אק.
בפרק האחרון של העבודה אתאר כיצד, לדעת קורצ'אק , צריך מבוגר השואף לחנך להתנהג על מנת להצליח בחינוך.
העבודה אינה מתיימרת לקבוע מהו המחנך המושלם שכן, כפי שיוצג בהמשך, קורצ'אק לא האמין שקיימת שלמות לא אצל ילדים ולא אצל מבוגרים. הוא דיבר על ניסיון לנהוג באופן הטוב ביותר האפשרי. לצורך העבודה השתמשתי בעיקר בכתביו של קורצ'אק . בנוסף נעשה שימוש במאמרים ובספרים המתארים את חייו ואת משנתו החינוכית.