חיבור תמהיל תקשורת שיווקית לחברת " toys r us "למוצר

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 7566

תקציר העבודה

1 )ׂ תקציר מנהלים:
טויס אר אס הינה קמעונאית הצעצועים הגדולה בעולם המייצרת ומוכרת מגוון רחב של צעצועים . לאחרונה החברה פיתחה מוצר חדש :" צלחת מעופפת עם שלט רחוק" מוצר שנתקבל בהיסטריה בארה"ב והחברה מבקשת להחדיר אותו לארץ ולמכרו ברשת החנויות שלה הנשלטת בידי קבוצת "קשת – היפרטוי בע"מ"  לצורך הקמפיין נשכרו חברי הקבוצה לייעץ לה על החדרת המוצר לשוק והתבקשה להיות מופקדת על ניהול התקשורת השיווקית שלה . הקבוצה גילתה בעבודה שעשתה רבות על שוק הצעצועים בכלל ועל פוטנציאל המוצר בפרט ותמנה כעת את מסקנותיה בפניכם ובפני חברת טויס אר אס העולמית: הקבוצה גילתה שישנה מגמה בארץ של קניית משחקים איכותיים אך זולים , בבואה לבחון את המוצר לפי התמהיל שלו הוחלט שהמחיר המתאים למוצר יעמוד על 99 שקלים , מחיר סביר יחסית למוצרים בעלי איכות דומה וזול משמעותית לעומת משחקי מחשב , הקבוצה גילתה גם כן כי שוק הצעצועים נמצא בתרדמת והחלה לגבש מסע פרסום יחסית מסיבי לשוק אשר ילווה את החדרת המוצר וינסה למצב את החברה גבוה ולגרום לקנייה נוספת של מוצרי החברה ויעורר את השוק. לפני השקת הקמפיין הקבוצה ערכה סקר שוק ומצאה כי יש למוצר ביקוש והחליטה כי קהל היעד העיקרי שלה יהיה ילדים מגיל 7-18 ובמידה עקיפה גם הוריהם שכן הם מאופיינים ברכישה . הקבוצה ניסתה לגלות את התכונות החשובות לקהל היעד שלה ואשר יגרמו לו לרכוש את המוצר וגילתה כי לעיצוב המוצר ולתדמית שלו בפני חבריהם יש משקל רב באהדת הילדים את המוצר, הקבוצה סיכמה את מסקנותיה מסקר השוק שערכה וגילתה שאם הילדים יאהבו את תכונות המוצר וימצאו אותם לנכונות עבורם הם ישכנעו את הוריהם לרכוש את המוצר , כאשר רוב ההורים בעלי נטייה להיכנע לילדיהם.
החברה ציינה כי מטרתה הראשונית היא מכירת 10,000 יחידות מוצר בשנה הראשונה . לאור הממצאים הוחלט לצאת לקמפיין שיווקי נרחב  שחושב ב -200,000   ₪ בלבד, אשר יועלה בעזרת מגוון מרכיבי התקשורת השיווקית : בתחילה הקמפיין יועלה בטלוויזיה , ילווה בשלטי חוצות ובפרסומות באינטרנט , תוך ליווי של קד"ם מסיבי אשר שיאו באירוע ענק של אליפות ישראל לצלחות מעופפות בחוף ימה של הרצליה, יחסי ציבור למוצר ולחברה ומכירה אישית .כמו כן החברה תנסה לעורר לקוחות פוטנציאליים למוצר ע"י גירוי בנקודות המכירה , ובקניונים (שם יימכר המוצר כאשר הוא לא בתוך החנות – פירוט מלא בהמשך העבודה), יחסי ציבור (במיוחד ע"י תרומות לילדים והעצמת מוניטין הפירמה).
כדי למשוך תשומת לב בפרסום למוצר החדש, נשתמש במוטו הבא, "הצלחת המופלאה לכל ילד מגניב".
אנו מציעים לכם לגשת ולבחון את עבודת הקבוצה במהלך העבודה …
קריאה נעימה   תוכן עניינים :   
1 . תקציר מנהלים
2
2 . מבוא          ..
4
3 . רקע שיווקי …
5
4 . מטרות השיווק והאסטרטגיה השיווקית –.  5
5. ניתוח ע"פ מודל SWOT  –…  7
6 . התקשורת השיווקית – אסטרטגיה , חלוקת התקציב —  9
7.  פרסום     -10         * מטרות ויעדי הפרסום 10         * אסטרטגיה פרסומית 12
        * אסטרטגיה קריאטיבית –..13
        * אסטרטגית המדיה …
13
        * טקטיקה פרסומית …14

8 .  קד"מ      –
15
        * מטרות הקד"מ   -15
        * אסטרטגיית הקד"מ   16
        * טקטיקת הקד"מ   …16
        * תכנון מדיה מפורט
17
9.  יחסי ציבור   17
         *מטרות יחסי הציבור 17
        * אסטרטגית יחסי הציבור  -…18
        * טקטיקת יחסי הציבור   –18
.
10.  נספחים –         * שאלון  .19.
        * תוצאות המחקר -21         *  מסקנות המחקר  ..
23
.      * סיכום עלויות -…
5
1 1.  גאנט     -27