וינסנט ואן-גוך

סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 1573
מספר מקורות 20

תקציר העבודה

וינסנט ואן-גוך וינסנט ואן-גוך, אחד הציירים ההולנדים החשובים ביותר, נולד בשנת 1953, בעיצומה של מאה סוערת שבה חשיבה בכלל וחשיבה דתית בפרט, נמצאה במצב קבוע של התפתחות. בעיצומה של מאה זו, ואן-גוך היה במידה רבה בן תקופתו, אחוז במאבק בין האחידות המנופצת של חזון ימי-הביניים לבין הפנים המקוטעות של המודרניות, בחלקו מיסטיקן של ימי הביניים, ובחלקו השני, חוקר מודרני בחיפוש אחר האמת. גאוניותו, ניתן לטעון, תמונה לא רק באוריגינליות של החזון שלו, אלא בסינתזה הייחודית לו בין המודרני למסורתי, בתחום הדת ובתחום האומנות כאחד.   הולדתו של ואן-גוך, בן שני, אך בכור בפועל, הגיעה לאחר פטירתו של אחיו הגדול ממנו בשנה והוא בן שבועות ספורים בלבד.  אביו של וינסנט כיהן ככומר פרוטסטנטי בעיירת הולדתו, צונדרט, עיירה הולנדית קטנה המאוכלסת בעיקר באיכרים קטנים, רובם קתולים. המשפחה הייתה מבודדת יחסים בקבוצה החברתית הקטנה שהקיפה אותה, אולם, עדויות מלמדות כי ילדי המשפחה היו מאושרים, ונהנו מחיי הכפר. 4 רישומים שנשתמרו משנת 1862 מעידים כי, כבר גיל מוקדם, גילה ואן-גוך עניין בציור. רישומי נוף משנת
1 863 מלמדים כי כבר בגיל צעיר זה ניחר ואן-גוך בכוח אבחנה יוצא דופן. בגיל 12, נשלח ואן-גוך לפנימייה פרטית קטנה בעיר זבנברגר, המרוחקת כ-15 מיילים מעיר הולדתו.
בגיל 16,החל ואן-גוך עובד כשוליה בחברת "חופילטור", חברה לסחר באמנות, בהאג. 4 שנים מאוחר יותר, הועבר ואן-גוך לסניף החברה בלונדון, שם החל חווה בעיות אישיות. בעקבות אהבה נכזבת עזב ואן-גוך לביתה של בעלת-הבית בו התגורר עזב ואן-גוך את מקום מגוריו. הוא החל מתבודד, איבד את שמחת החיים שלו והפך לאדוק יותר ויותר.
בעקבות בקשת הוריו, הועבר ואן-גוך לפריז לתקופה …