אספקטים שונים של הצומח בהימלאיה

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 3790
מספר מקורות 13

תקציר העבודה

תקציר שרשרת הרי ההימלאיה היא ביתן של 14 הפסגות הגבוהות בעולם. טופוגרפיה ייחודית זו, שנוצרה עקב התנגשות לוחות טקטוניים, יוצרת בהימלאיה תנאי מזג אויר מורכבים המשתנים מאזור לאזור בין קווי הגובה השונים. תנאים מיוחדים אלו מאפשרים קיום עושר מיני צומח גדול ומגוון באזורי האקלים השונים.
-לאורך גרדיאנט גובה באזור עם אקלים סוב-טרופי ניתן לראות עליה בעושר כלל המינים ככל שעולים בגובה, עד לשיא ב 800 מ' ואז ירידה. כל קבוצת צומח מתנהגת שונה ביחס למשתני האקלים ועם השינוי בגובה. לדפוס הפיזור של קבוצת העשבוניים אין כל קשר עם משתני האקלים או הגובה, לעומת קבוצות הצומח העציות, אשר להן קשר משמעותי לאקלים.
-אנדמיות מיני צומח קיימת באופן ברור ורב בהימלאיה, אך לא מתנהגת במקביל לדפוס עושר המינים. ניתן לראות שדווקא כשיש ירידה חדה בעושר מינים בגובה 4,000 זהו אזור שיא האנדמיות. -קיים מגוון גדול של צמחי מרפא בהימלאיה של הודו נפאל וטיבט. לצמחים אלו מקום חשוב ועיקרי בחייהם של המקומיים, כמקור למזון ובעיקר לתרופות. שיטות שונות ומגוונות של רפואת צמחים קיימות בכל האזור והן מורשת עתיקת יומין המקבלת לאחרונה תאוצה גם בעולם המערבי.