זק"א כמוקד לבחינת סוגיות שונות ברפואה משפטית. מס' עמודים: 20 ציון:89

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2004
מספר מילים 0

תקציר העבודה

א.
מבוא
בעבודה המוצגת להלן תידון זק"א, בשני לשונות ובשני שיחים ורעיונות שונים בהתייחס לתחומי העניין של הכותבות והתימות המרכזיות שעלו מהמחקר. רק לבסוף, נבקש לערוך דיון אינטגרטיבי שיבקש לשלב את נקודות המבט השונות דרכן ביקשנו לצפות בתופעה.
זק"א , תידון בהקשר של דת ומדינה, או יחסי דתיים חילוניים, וכן בהקשר של התייחסות לגוף המת. היות והתופעה עניינה אותנו, ביקשנו לבחון אותה מהיבטים שונים ובכל פעם לדון בה בלשון שונה ומפרספקטיבה שונה. חשוב לציין כי לכל אחד מפרק העבודה יוצג רקע תיאורטי ורעיוני בפני עצמו ולכן יש לראות בהם כפרקים בפני עצמם. רק לבסוף נבקש לבחון את זק"א על המכלול התיאורטי שביקשנו להביא בפני הקוראים.
להלן מדגם פרקי העבודה…
א.
שיטת מחקר המחקר הנוכחי יבקש לנתח שלושה ראיונות עומק שנערכו על ידי כותבות העבודה עם גורמים שונים בזק"א, כמו כן נערכו מאוחר יותר ראיונות הבהרה בעקבות הפקת לקחים שנעשתה לאחר הראיונות הראשונים.
בנקודה זו חשוב לציין כי הכניסה הראשונית שלנו לשדה הייתה "תמימה" למדי.
מקריאה של הראיונות, לאחר שאלו נערכו ושוכתבו, נר-
ב.
הכניסה לשדה לזק"א הגענו לאחר תיאום טלפוני עם דובר הארגון. בשעות אחר הצהריים הגענו לרמות אשכול, שכונת מגורים ירושלמית שחציה דתית וחציה חילונית. עובדה זו האירה את עינינו כבר בתחילה, ונראה כי המשמעות המיוחדת שיבקשו אנשי זק"א לייצר בעינינו לפעילותם, תבוא לידי ביטוי ממשי במיקום גיאוגרפי זה. זק"א עצמה, איננה אלא דירת מגורים בבניין בו מתגוררים…
ג.
זק"א בקונפליכט שבין דת ומדינה ג.1 מבוא ורקע תיאורטי תהליך צמיחתה של המדינה היהודית בארץ ישראל נדון זה מכבר בספרות כתהליך שטמן בחובו לא מעט "חטאים" כלפי אי אלו מיעוטים וקבוצות אתניות שונות. מתחת לפני השטח של צמיחתו של לאום חדש, או תחייתו של הלאום על אדמתו שלו, נדונו, רק מאז שנות השבעים, האפליה, ההדרה המכוונת והאליטיזם. שנות השבעים ואילך הפכו קרקע מוצקה לכך שניתן היה לראשונה לדון בלשון ביקורתית על הציונות ופועלה. לראשונה, מיעוטים שונים קבלו בריש גלי על הממסד המדיר והכופה, ואנשי רוח וחברה ששו "לשחוט" פרות קדושות, כאשר הראשונה שבהם היא הציונות עצמה.
במאה ה-19, כחלק מתופעה…