משחק בחינוך

מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 3245

תקציר העבודה

בעבודה זו אציג שלושה משחקים שונים אשר להם מכנה משותף, אמנם המרכיב העיקרי בו בחרתי הוא מרכיב הקשב והריכוז, אך מיומנויות נוספות ורבות משולבות גם הן במשחקים, אדון על המרכיבים המשולבים במשחק בהמשך ביתר הרחבה. אציג את רפרטואר המשחקים, הוראות המשחק ומבנה המשחק מתחילתו ועד סופו, בפרק הדיון אתייחס למרכיב הקשב והריכוז וכיצד הוא בא לידי ביטוי באופן מכריע במשחקים שנבחרו, וכמו כן אתייחס להיבטים הנוספים שבאים לידי ביטוי במשחק והמיומנויות הנדרשות מן השחקן.
" האדם המשחק" הוא ביטוי שהטביע יוהן הויזינגה, פרופסור להיסטוריה שחי בהולנד בין השנים 1945-1872. הוא חקר את תופעת המשחק ובחקירתו מצא כי ההתנהגות האנושית היא התנהגות משחקית וטען שבשעה שאנו משחקים, אנו קושרים בצורה זו או אחרת את המשחק אל השאיפות, אל הצרכים ואל המשאלות שלנו, בעת המשחק אנו מקבלים תשובה מסוימת או ביטוי לכמה מצבים ושאיפות אלה. המשחק הוא דרך ביטוי לחיים שלנו במלוא משמעותם ".
שלושת המשחקים שנבחרו הינם:
·                                "כן, לא, שחור, לבן".
·                                " לינגו ".
·                                "המלך אמר".
אתאר בעבודתי את המשחקים הללו ואעמוד על הנקודות הבאות: סוג המשחק ומטרתו, האוכלוסייה אליה מיועד המשחק, תיאור זירת המשחק, מהלך המשחק וחוקיו, יתרונות המשחק, חסרונותיו ועצות לשיפור וייעול המשחק.