קרב דיאן ביאן פו (מלחמת צרפת-ויטנאם)

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2004
מספר מילים 2181
מספר מקורות 4

תקציר העבודה

תקציר עבודה –קרב דיאן ביאן פו (מלחמת צרפת-ויאטנם) "אומה חלשה וצבא עממי, בהחליטם להתאחד ולהילחם למען העצמאות והשלום, מסוגלים להביס את כל כוחות התוקפנות, יהיו אשר יהיו, אפילו אלה של מעצמה  אימפריאליסטית כצרפת, המסתייעת בארצות-הברית" (גנרל וו נגויאן גיאפ) זהו הלקח אשר למד הגנרל הויאטנמי וו נגויאן גיאפ מהקרב בדיאן-ביאן-פו. אולם קרב זה שהיה למפלה המשפילה ביותר שהנחילה תנועת שחרור לאומי לצבא מערבי סדיר, הביא להפקת לקחים בשאר העולם, הן בצד הצבאות והמדינות המערביות והן בקרב מנהיגי העולם השלישי שנמצאים תחת כיבוש זר. השפעתו של הניצחון המוחץ בקרב הביאה להסכם השלום בז'נבה ויציאת צבא המשלוח הצרפתי מהודו-סין. אך ההשפעה לא נעצרה בויאטנם ואזורה.
עמים כבושים בכל העולם הושפעו רבות מהצלחת התקוממות העם ולחימת הגרילה אשר הביסה וגירשה את הצרפתים, ואילו צבאות ומדינות מערביות הבינו את עוצמתם של כוח הרצון והשאיפה לשחרור ועצמאות.
המשותף בתפיסתם של המדינות המערביות ומדינות העולם השלישי הוא שמלחמת הודו-סין היא ניצחונה של מלחמת גרילה. אולם עולה השאלה, כיצד יתכן שלוחמת גרילה, שמבוססת על לוחמה נמוכת עצימות ולא רציפה, הצליחה להביס את הצבא הצרפתי המפואר ולגרשו מאדמתה?
בעבודה זו אסקור תחילה את המהלכים והקרבות שקדמו לקרב בדיאן-ביאן-פו, בהמשך אפרט את השיקולים לבחירת מקום הקרב, ההכנות לו ומהלכי הקרב עצמו, ואסיים בהסבר כיצד הפך גנרל גיאפ את כוחות הגרילה לצבא סדיר, שהצליח להכריע בקרב סדיר את הצבא הצרפתי.
תוכן עניינים:
מבוא…………………………………….………………………-.2
פרק א. רקע למלחמת ויאטנם-צרפת –…
3
פרק ב. ההכנות לקרב ובחירת מיקומו –.5
1 .ב ההכנות לקרב בצבא הצרפתי -5
2 .ב ההכנות לקרב של כוחות הוויטמין 6
פרק ג.  התנהלות הקרב ותוצאותיו 7
סיכום -.9
ביבליוגרפיה –..11
נספחים -12