כוונות רכישה
מילות מפתח | התנהגות צרכנים, כוונות רכישה, מותג, נכסיות, שיווק |
שנת הגשה | 2005 |
מספר מילים | 1532 |
מספר מקורות | NULL |
תקציר העבודה
כוונות רכישה כוונות רכישה מוגדרות כנכונות של הלקוח לרכוש מוצר מסוים (Taylor and Bearden, 2002). גבע (1994) מציינת כי כוונות רכישה מהוות את השלב האחרון, לאחר שהלקוח אסף וקיבל אינפורמציה לגבי המוצר אותו הוא רוצה לרכוש, שבו הלקוח צריך לקבל החלטה לקניה, שלב שבו הלקוח יבצע העדפתו לגבי המוצר אותו הוא רוצה להעביר לרשותו. במדידת כוונות רכישה מזהה גבע (1994) שני ממדים:
1. כוונות רכישה לטווח הקצר – כוונה מיידית לרכישה. ממד זה הוא האפקטיבי ביותר מבין הממדים. ממד זה מהווה גם התגבשותן של כוונות רכישה לטווח הארוך לכדי פעולה מיידית.
2. כוונות רכישה לטווח הארוך – כוונה לרכישת המוצר בנקודה בלתי מוגדרת בעתיד. ממד זה פחות אפקטיבי, משום שקיים סיכון כי כוונות הרכישה לטווח הארוך לא יצאו מן הכוח אל הפועל. חשיבותן של כוונות רכישה מבחינה שיווקית, מייצגות כוונות הרכישה את התוצאה האפקטיבית של ההשקעה בשיווק ובפרסום – ההשפעה על התנהגות לקוחות.
בהתאם לכך, קיים צורך ממשי בהבנת הגורמים –