ההבדלים בהשפעת שיטות קידום מכירות על צרכנים בגילאים השונים

סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , , , , ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 8275
מספר מקורות 36

תקציר העבודה

ההבדלים בהשפעת שיטות קידום מכירות על צרכנים בגילאים השונים עבודה סמינריונית מוגשת ע"י:
ססססססססס ת.ז 111111111111
לפרופסור אאאאאאאאאאאאאאאא יוני
2 006
תוכן העניינים
תמצית מבוא
שאלת המחקר סקירת ספרות תקשורת שיווקית פרסום קידום מכירות צמיחתו המהירה של קידום המכירות מטרת קידום המכירות החלטות עיקריות בקידום מכירות קבלת החלטת קניה השפעת הגיל על החלטות קניה המחקר האמפירי המשתנים השערות המחקר אוכלוסיית המחקר כלי המחקר הליך עיבוד הנתונים תוצאות דיון וסיכום ביבליוגרפיה נספח: השאלון נספח: פלט סטטיסטי תמצית עבודה זאת עוסקת בשאלה "מהם ההבדלים בהשפעת שיטות קידום מכירות על צרכנים בגילאים השונים? " הגיל הכרונולוגי מביא עימו שתי השפעות השלובות זו בזו: א. המשמעות של הגיל כשלעצמו, ב. המשמעות ה"דורית" של הגיל, כלומר חוויות וניסיון ספציפי המעצבים את תפיסת העולם של בני גיל מסוים בתקופה מסוימת.
במחקר זה נבדקה האפקטיביות של מספר שיטות קידום מכירות על ההחלטה לרכוש קפה נמס בצנצנת המכילה 200 גרם.
שיטות קידום המכירות שנבדקו הן:
·        הנחה של 20% ·        מוצר מוגדל ב 20% ·        מבצע 1+1 : קבלת קפה נמס במשקל 50 גרם ·        השתתפות בהגרלה של טלוויזיה במחקר השתתפו 50 משתתפים בגילאים
2 0-70 אשר נבחרו באופן אקראי.
נמצא כי הציבור הישראלי בכללו מעדיף הטבות הניתנות להבנה מיידית ולתחושה בלתי אמצעית.  הציבור מעדיף הטבות ומבצעים בהם הערך המושג עבורו הוא ברור ובעל משמעות ודאית. בבחינת האוכלוסייה הכוללת,  אמצעי קידום המכירות המועדפים הם:
·        מבצע 1+1 : קבלת קפה נמס במשקל 50 גרם: 52% מהמשתתפים ·        מוצר מוגדל ב 20% : 20% מהמשתתפים ·        הנחה של 20% : 16% מהמשתתפים ·        השתתפות בהגרלה של טלוויזיה: 12% מהמשתתפים.
יחד עם זאת, בקרב צרכנים צעירים, יש מקום לשקול מבצעי קד"ם הכוללים הגרלות.
מבוא
בסקר שפורסם לאחרונה (גולדשטיין ,2006)  נמצא כי הציבור בישראל מעדיף מבצעים המשפיעים ישירות על ההוצאה הכספית בקניית המוצר על פני הגרלות ומתנות. לפי הסקר, מעדיפים 33% מהלקוחות מבצעים של "קנה מוצר אחד וקבל מוצר נוסף חינם", ואילו 28% מעדיפים מבצעים של שני מוצרים (זהים) במחיר של מוצר אחד. מדובר בעלייה בשיעור הלקוחות שמעדיפים לקבל מוצר נוסף במתנה, וירידה במספר הלקוחות המעוניינים בשני מוצרים במחיר אחד. 12% מהציבור מעדיף מבצעים בנוסח: "קנה מוצר וקבל מוצר אחר במחיר זול יותר", בהשוואה ל-8% שהעדיפו את האופציה הזאת בסקר הקודם. רק 5% ממשתתפי הסקר העידו על עצמם כי הם מעדיפים לקבל מתנה בתמורה לקנייה מעל לסכום מסוים, ורק
3 % מעדיפים מתנה המצורפת למוצר. רק 1% מהציבור מעדיפים להשתתף בהגרלות. ל-15% מהלקוחות שהשתתפו בסקר לא איכפת איזה מבצע יוצע להם. עבודה זאת תחקור את העדפות הציבור הישראלי, בהתייחס למשתנה הגיל.
שאלת המחקר שאלת המחקר  בעבודה זאת היא "מהם ההבדלים בהשפעת שיטות קידום מכירות על צרכנים בגילאים השונים? "