קמפיין יחסי ציבור למזון שיוצר בהנדסה גנטית

מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 2807

תקציר העבודה

קמפיין יחסי ציבור למזון שיוצר בהנדסה גנטית תוכן העניינים
מבוא
ניתוח על פי הגלגל של ברנשטיין תכנית יחסי ציבור נספח : דוגמאות מהאינטרנט הקשורות לפעילות יחסי ציבור בנושא חיטה שיוצרה בהנדסה גנטית מבוא
עבודה זאת עוסקת בתכנון תכנית יחסי ציבור לחברת "עוד מזון" More Food בקשר לתכניתה לגידול חיטה עמידה לקוטלי עשבים . תכנית יחסי הציבור נדרשת כיוון שהחיטה היא תוצר של הנדסה גנטית, וכידוע מזון שהוא תוצר של הנדסה גנטית הוא נושא שנוי במחלוקת. החברה היא בינלאומית ועל פי תכנית החברה , הגידולים הראשונים של חיטה זאת יהיו במחוז דרבישייר בבריטניה.
מטרת תכנית יחסי הציבור היא להשפיע על תפיסות ועמדות כדי להשפיע בסופו של דבר על התנהגות – בעיקר התנהגות קניה.
על פי תיאוריית הדיפוזיה והיררכית האפקטים של לינברגר (מודעות, ענין, הערכה, ניסיון, אימוץ)  המוצר נמצא במצב בו קיימת מודעות ועניין. אך, יש להדגיש כי מודעות הצרכנים כוללת בעיקר מידע שנוגד וסותר את מטרות החברה כי המוצר נתפס כמוצר שעלול להיות מסוכן. המוצר עלול להיתפס כדבר בלתי נודע ומפחיד שמגרעותיו יתגלו רק בעתיד, כאשר כבר יהיה מאוחר מידי. ולכן יש לפעול בעוצמה רבה בנושא הבסיסי של מודעות. בשלב זה העבודה היא מעמדת מיגננה (דומה באופייה במספר קווי דמיון לפעילות ליציאה ממשבר) ואינה דומה לפעילות להגברת המודעות למוצר חדש רגיל.
על פי היררכית התגובה של קוטלר (הבנה קוגניטיבית הכוללת הפנמה ותודעה, השלב האפקטיבי הכולל שינוי גישת הנמען לגישה חיובית, ושינוי התנהגותי) נמצא המוצר לכאורה בשלב השני בו נדרש שינוי גישת הנמען לגישה חיובית , אולם הגישה השלילית הקיימת כיום מקורה בהבנה קוגניטיבית של הנמענים כי מוצרי ההנדסה הגנטית אינם בטוחים. לכן, גם על פי גישת קוטלר נראה כי יש לחזור לשלב הבסיס הראשוני והוא הבאת הנמענים להבנה קוגניטיבית כי המוצר הוא מוצר טוב ובטוח.
בהתאם לכך הוכנה תכנית יחסי ציבור לחברה ולמוצר החדש.
ניתוח על פי הגלגל של ברנשטיין