תיזה- עבודת מחקר מקיפב התחום הקניונים בארץ

מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2004
מספר מילים 8144
מספר מקורות 54

תקציר העבודה

תיזה מחקרית לתואר שני.
14,800 מילים, עשרות מודלים,שאלון הכולל ניתוח סטטסטי מלא, סקירה מקיפה ויחודית של ענף הקניונים בארץ ארה"ב ובאירופה.העבודה מייצגת למעלה מחודשיים של עבודה מקפת.
לפי נתוני אגודת הקניונים הישראלית בישראל בשנת 2003 כמאה קניונים, ומתכוננת הקמה של עוד 60 קניונים בשנתיים הקרובות. רוב הקניונים החדשים מתכוננים להיבנות דווקא באזורים בהם קיימים כבר קניונים אחרים והתחרות קשה.
הגידול העצום בכמות הקניונים הוא ללא שום התאמה לגידול האוכלוסייה ויתרה מכך מתעלם מכך שלאור המיתון שעובר על הכלכלה הישראלית בשנים האחרונות ,כוח הקניה של הצרכן הצטמצם משמעותית, וכמות הכסף שהוא מוציא בקניות ובילויים פחתה מאוד.
בעבר בעקבות התחרות  הקשה נרשמו מקרים רבים בהם קניונים נסגרו כיוון שלא הצליחו להגיע למחזורים מספקים. למרות זאת, הקניונים החדשים מוקמים בדרך כלל באזורים בהם קניונים אחרים הצליחו. בעיה של תחרות חריפה על קהל מטרה מצומצם ניתן למצוא כבר היום באזור הרצליה וצפון תל אביב, חיפה, אשדוד,ראשל"צ ורחובות.
המשמעות העיקרית הנובעת מתחרות זו היא שקניונים רבים בישראל אינם מגיעים להיקף העסקי המתוכנן- המכירות בחנויות אינן מגיעות ליעדים המתוכננים בפרט והקניון אינם מגיע ליעדים המתוכננים בכלל. כתוצאה מכך קניונים רבים אינם מגיעים לאיתנות פיננסית מספקת .
העבודה מציעה לקניונים להשתמש בבידול ומיצוב כדרך להתמודד עם התחרות .
אחת הדרכים להתמודד בתחרות היא להבטיח נאמנות לקוחות. העבודה באמצעות מחקר מייצג בקרב 131 לקוחות המבקרים תדיר ב 28 קניונים שונים , סוקרת קבוצת השערות כשהמרכזית בהן היא בחינת הקשר בין בידול ונאמנות לקוחות.
המחקר הוכיח קשר חיובי מובהק ומצא כי ככל שהקניון מבודל יותר נאמנות הלקוחות אליו גדלה. ההסברים לתופעה זו הם פסיכולוגיים ברובם וקשורים לתופעת הדיסוננס הקוגניטיבי, להתניה אופרנטית הקשורה ישירות לקניות וכן לתופעת החדשנות אצל לקוחות .
בנוסף מגלה המחקר את פרופיל לקוח הקניונים הישראלי. העבודה מציעה מספר רעיונות לשיפור המענה של קניונים לצרכים ולתעלות הצרכן בכדי להגביר את נאמנות הלקוחות תוך השתלבות במגמות החדשות ביותר בענף הקניונים בארץ ובעולם. תוכן עניינים

1 .    מבוא
2.    סקירת ספרות
3 .    רציונל המחקר
4 .    שיטת מחקר 5.    ממצאים
6 .    ניתוח ודיון 7.    מסקנות והמלצות
8 .    רשימה ביבליוגרפית 9.    נספחים:
ניספח 1 – סקירת מגזר הקניונים בארה"ב ניספח 2 – סקירת מגזר הקניונים באירופה ניספח 3 – סקירת מגזר הקניונים בישראל ניספח 4 – דוגמת שאלון