אסטרטגיה שיווקית - רשת "אורט" -שינוי והתפתחות

מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2003
מספר מילים 2942
מספר מקורות 9

תקציר העבודה

3 343 מילים, מודלים רבים בתחום השיווק ואסטרטגיות שיווקיות העבודה בוחנת את רשת החינוך אורט בראי האסטרטגיה השיווקית תוכן עניינים:
        §           תקציר מנהלים         §           תיאור הארגון         §           ניתוח אסטרטגיה שיווקית בעשור האחרון:
                       ·            אסטרטגיה עד 1993
                       ·           שינויים בענף                        ·           שינויי אסטרטגיה                        ·           יישום אסטרטגיה חדשה                        ·           ניתוח והמלצות         §           האסטרטגיה בנושא האינטרנט , ניתוח והמלצות         §           ביבליוגרפיה         §           נספחים מבוא:
העבודה בוחנת את רשת החינוך אורט.
לרשת הוותיקה זכויות רבות בתחום החינוך בארץ אולם זכויות אלו לא עומדות לה בתחרות המחריפה בשוק הלימודים הגבוהים.
לאורט רשת מכללות בפריסה ארצית, שאיפתה של אורט לתפוס נתח עיקרי משוק הלימודים הגבוהים בנושאי היי טק וטכנולוגיה "רכה " (עיצוב ,גרפיקה וכו..) לא עלה יפה.
הרשת המבוססת במידה רבה על עוצמת מותג העל – "אורט" סובלת לא מעט מהקישוריות אליו. גם האסטרטגיה השיווקית של אורט הושפעה שנים ארוכות מהחזון הרעיוני והתפקיד החברתי שהרשת רואה לעצמה , ולכן מתקשה להתמודד עם התחרות הפרועה.
בעיית ההתמודדות בשוק העלתה אפילו את הצורך לשנות את האסטרטגיה הנוכחית מתוך הכרה שהרשת הגיעה למצב של "להיות או לחדול" העבודה סוקרת את השינוי האסטרטגי של רשת אורט, ממלכ"ר דרך התקופה הבעייתי של היותה גוף מסורבל ובירוקרטי העסוק בעיקר בשמירת קיומו וכלה באסטרטגיה החדש הרואה את התלמיד כלקוח.
אסטרטגית "השוק" והתובנה כי הרשת פועלת כמרחב שיווקי כלכלי השפיעו רבות על הרשת , ונפרק הסוקר את השירותים אותם מספקת הרשת באינטרנט מראה עד כמה היטיבה "אורט" ליישם שינויים אלו.
לרשת הוותיקה זכויות רבות בתחום החינוך בארץ אולם זכויות אלו לא עומדות לה בתחרות המחריפה בשוק הלימודים הגבוהים.
לאורט רשת מכללות בפריסה ארצית, שאיפתה של אורט לתפוס נתח עיקרי משוק הלימודים הגבוהים בנושאי היי טק וטכנולוגיה "רכה " (עיצוב ,גרפיקה וכו..) לא עלה יפה.
הרשת המבוססת במידה רבה על עוצמת מותג העל – "אורט" סובלת לא מעט מהקישוריות אליו. גם האסטרטגיה השיווקית של אורט הושפעה שנים ארוכות מהחזון הרעיוני והתפקיד החברתי שהרשת רואה לעצמה , ולכן מתקשה להתמודד עם התחרות הפרועה.
בעיית ההתמודדות בשוק העלתה אפילו את הצורך לשנות את האסטרטגיה הנוכחית מתוך הכרה שהרשת הגיעה למצב של "להיות או לחדול" העבודה סוקרת את השינוי האסטרטגי של רשת אורט, ממלכ"ר דרך התקופה הבעייתי של היותה גוף מסורבל ובירוקרטי העסוק בעיקר בשמירת קיומו וכלה באסטרטגיה החדש הרואה את התלמיד כלקוח.
אסטרטגית "השוק" והתובנה כי הרשת פועלת כמרחב שיווקי כלכלי השפיעו רבות על הרשת , ונפרק הסוקר את השירותים אותם מספקת הרשת באינטרנט מראה עד כמה היטיבה "אורט" ליישם שינויים אלו.