העברת מבחנים פסיכולוגיים לילדה בת 11

מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2004
מספר מילים 1187
מספר מקורות 6

תקציר העבודה

לילדה בת 11 הועברו מס' מבחנים פסיגולוגיים לניתוח אישיותה. המבחנים שהועברו, הם: מבחן בנדר, תיאום עין-יד, Perceptual Closure, Position in Space, Spatial Relations.
ע.
היא בת 11 הלומדת בכיתה ו', בבית ספר חילוני. קיבלתי את הסכמת ההורים להעביר לילדה מבחנים, וכאשר הגעתי הסברתי שוב לע. מה המבחנים וביקשתי את הסכמתה. ע. הסכימה, נכנסנו לחדר שלה, והתחלנו במבחנים. מבחן
1 –  Perceptual Closure במבחן זה התרשמתי מביצועיה של ע. – לעיתים נדרשתי להסתכל בתשובות (מזל שהיו לידי) ע"מ להבין אם מה שהיא רואה זה נכון או לא. היו תמונות שראתה בהם מס' צירופים.
גם אם תשובה לא הייתה נכונה וביקשתי ממנה להראות לי איפו רואה זאת, הראתה לי והסבירה את מה שהיא רואה. היו לה 17 תשובות הנכונות, p=95%.
מבחן
2 –  Eye-Hand Coordination במבחן זה ע. הבינה מיד את מה שנדרש ממנה. ציירה את הקו הרציף בביטחון, בלי להרים יד ובקצב מהיר. אמרה שדי נהנתה מהמבחן הנ"ל. ילדה כמעט ולא יצאה מחוץ לגבולות של הקו הכהה: הציון שלה במבחן זה 183 נק', p=91%.
מבחן
3  – Position in Space ביצעה דוגמאות כאשר היקפה את התשובה הנכונה. הסברתי שאינה חייבת להקיף את התשובה אלא מספיק שתסמן V ליד התשובה הנכונה. ע.
הקשיבה אך במבחן עצמו היקפה שוב את הצורה הנכונה, למרות שצורה 2 היא כבר סימנה ב- V. עבדה בקצב מהיר. צינה במבחן זה
2 4 תשובות הנכונות, p=63%.