סמינר מקיף על: סטריאוטיפים על היכרויות דרך האינטרנט-משולב מחקר אמפירי

סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , , , , ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 4979
מספר מקורות 18

תקציר העבודה

תקציר עם התפתחותו של האינטרנט וריבוי המשתמשים בו החל האינטרנט לתפוס מקום מרכזי יותר ויותר ככלי תקשורת וכאמצעי תקשורת. פריצת האינטרנט למשקי הבית שהחלה בסוף שנות ה-90, הפכה את משרדי השידוכים למיותרים. את תפקידו של השדכן המסורתי, שהיה מרוויח את לחמו ממסחר באהבה ומתוקף החלום להקים בית ומשפחה ממלאים היום אתרי הכרויות רבים, הצצים בזה אחר זה וזוכים ברובם להצלחה, כאשר הם משמשים פלטפורמה לשלב הראשון בהכרות בין בני זוג פוטנציאלים. צפייה במודעות המתפרסמות באתרים מסוג זה היא לרוב חינם, לא דורשת השקעת מאמצים פיזיים רבים ונותנת לגולשים את היתרון הבולט – לסנן את בני הזוג הפוטנציאלים לפי טעמם ורצונם.
בשילוב עם העידן הטכנולוגי שהביא עימו גם את דרכי ההיכרויות ומערכות יחסים השונות בנוסח טכנולוגי משהו, נרצה לבדוק האם קיימים עדיין סטריאוטיפים כלפי הכרויות באינטרנט. שאלת מחקרנו הינה: האם קיים הבדל בין אנשים (בגילאי 24-30) שחוו או חווים מערכת יחסים אונליין לבין אלו שלא חוו מערכת יחסים אונליין בהחזקת הסטריאוטיפים שקיימת אצלם כלפי הכרויות באינטרנט?
תחילה נרצה לסקור את התפתחויות העיקריות באינטרנט שהביאו לתמורות טכנולוגיות רבות בכלל, להתפתחות גדולה גם של הכרויות ומערכות יחסים בפרט. בהמשך, נסקור ונדון בנושא ההיכרויות באינטרנט, קרי התפתחות הענף, מספר המשתמשים ועוד מספר עובדות השופכות אור על המציאות החדשה של הענף החדש שרק הולך ומשגשג. לאחר מכן נבחן את הסטריאוטיפים שהיו וייתכן כי עודם קיימים כלפי משרדי השידוך המסורתיים, ובהמשך ישיר לכך את  הסטריאוטיפים כלפי הכרויות באינטרנט. תוכן עניינים
1 . אינטרנט.
1.1 כמה עובדות אודות האינטרנט.
1.2 היכרויות באינטרנט.
1.3 סוגי הכרויות וייחודיותם ביחס להיכרויות ב"עולם האמיתי".
1.4 מקומות היכרות.
2. סטריאוטיפים.
2 .1 סטריאוטיפ- מהו?
2 .2 סטריאוטיפים על היכרויות באינטרנט.
3. מחקר.
3.1 אוכלוסיית המחקר.
3.2 כלי מחקר.
3.3 שאלת מחקר.
3.4 השערת מחקר.
4. תוצאות.
5. דיון.
6. סיכום.
7. ביבליוגרפיה.
8. נספחים- שאלון ופלט Spss.