מקשרת בין מושגים ותצפיות בגן ילדים, כאשר העבודה מנסה להבהיר את אותם מושגים: תיווך של מחנך ומעורבות והתערבות בסיטואציות חינוכיות. ולהביע עמדה אישית על הנושאים.

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , , ,
שנת הגשה 2004
מספר מילים 4019
מספר מקורות 11

תקציר העבודה

תוכן העניינים
v   מבוא   
3 v   תיווך של מחנך מהו?    
4 ·   תיווך כוונה והדדיות     5    ·   תיווך וויסות התנהגות       9
·   תיווך משמעות        11
·   תיווך טרנסצנדנטיות       
1 3
·   תיווך תחושת יכולת        
1 4
v   מעורבות והתערבות בסיטואציות חינוכיות וההבדל בניהם — 17
·   מרכיבי המעורבות     19    v   סיכום    —     22
v   ביבליוגרפיה    –     23
מבוא
עבודה זו הינה הראשונה שאני כותבת בתחום הגשת חומרים. כפי שרגיל אצלי כתיבת העבודה מתחילה מלאה בסימני שאילה: מה יהיה התוצר הסופי? – איך לכתוב אותה כך שזה לא יראה כמו יומן אישי, אלא עבודה רצינית שמתארת ומסבירה על מושגים ומצבים מסוימים?, מה נכון להוסיף ומה לא?, מה עמדתי לגבי הנושא?, ועוד כמה שאלות שאני כבר יודעת (מתוך ניסיון) שמעסיקות אותי בתחילת העבודה ובמהלכה לאט , לאט משתחררת חשיבתי, זורמת והן הופכות משאלות לאמירות ועמדות. מתוך חמישה מושגים עלי לבחור שניים שאליהם אני מתחברת ולפתח אותם: להסביר את המושג, לתת דוגמאות ואת חוות דעתי. חמשת המושגים הינם: א.      פעילות עצמאית של ילדים קטנים ב.      פעילות בחומרים כאמצעי לביטוי עצמי ולמידה מקורית של הילד ג.       תיווך של מחנך מהו?
ד.       מעורבות והתערבות בסיטואציות חינוכיות וההבדל שבניהם ה.      מהי למידה בלתי פורמאלית אומנם כל המושגים נשמעים לי מעניינים לחקר/ללמידה עלי לבחור שניים ולהרגיש שלמה עם ההחלטה, לפחות ככה אני מרגישה שצריך להיות. לא היה לי קשה לבחור, הם נושאים שמתחילת השנה אני מתעסקת בהם, חושבת, עוברת ומדברת עליהם, אפילו עם המדריכה הפדגוגית. המושגים הם: "תיווך של מחנך מהו?" ו- "מעורבות והתערבות בסיטואציות חינוכיות וההבדל שבניהם",שאני אתייחס אליהם בהקשר של "הגשת חומרים". למה בחרתי בהם? אני חושבת שאחת מהסיבות המרכזיות היא שבכל מקרה אני עסוקה בהם. סיבות נוספות? נגלה את זה בהמשך, או לפחות כך אני מצפה שיהיה. נפגש שוב בסיכום ונראה מה גילינו.