אסטרטגיות ניהוליות , שיווק אסטרטגי מתקדם

מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2002
מספר מילים 5266
מספר מקורות 9

תקציר העבודה

תכנון אסטרטגי ברנה גבוהה, ניתוחים ברמה של MBA , מודלים, אסטרטגיות, ניתוח לאורך זמן.  9 מקורות, 5000 מילים תקציר מנהלים הרשת היא רשת חינוך טכנולוגי מדעי הניתן לצד תוכנית החובה של משרד החינוך.
אורט היא רשת עצמאית שלא למטרות רווח. לרשת 154 מתקני חינוך הארץ למסגרות חינוך שונות: לימודי מבוגרים, מכללות אקדמיות, מכללות למבוגרים, מכללות לצעירים, תיכונים טכנולוגיים, תיכונים תעשייתיים, חטיבות ביניים, ובתי ספר מסונפים.
בארץ אימצה לעצמה הרשת כמטרה לתרום לכלכלת המדינה ולסייע לרווחת הפרט.
הרשת גם  מפעילה מוסדות הכשרה ב 60 מדינות בעולם.
הנושא המרכזי, שיעסיק את רשת אורט ב- 3 – 5 השנים הבאות הן השפעות הסביבה הפנימית והחיצונית על הארגון: מיצוב החברה בתוך הענף וקביעת יעדים לתחרות – הכרת הכישורים של החברה והסיבות לכוחות התחרותיים תחשוף את התחומים,  שבהם החברה יכולה להתמודד עם המתחרות ואת התחומים בהם עליה לחמוק מתחרות. סוג השאלות הוא היכן נמצאת החברה העסקית לעומת התחליפים?
לעומת מקורות החדירה לענף? ובהתמודדות עם יריבות מצד מתחרים מבוססים? (פורטר 1991).
שאלות נוספות הנוגעות לסביבה הן:
1.                  אי ודאות סביבתית – כמות המידע הזמינה לחיזוי?
2.                  דינמיות סביבתית  – המהירות והיקף השינוי הסביבתי?
3.                  עוינות סביבתית –  גורמים המשפיעים לרעה על הארגון?
(שגב וגריי,1995).
נושא התגברות המגמות השיווקיות (מיצוב, פרסום, בניית מותג)בקרב שוק החינוך הוא שיעסיק את "אורט" בתקופה הקרובה , ויש להניח שמעבר לכך.
בפרק זמן זה, תאלץ אורט להכריע הבחירה בין אסטרטגיות 'התאמה'   (fit) לאסטרטגיות 'התמתחות' ( stretch). סוגיות נוספות שיעסיקו את אורט בשנים הקרובות הן סוגיות הקשורות בהתנהגות צרכנים, השינויים שעברו על ענף החינוך לצד השינויים שעוברים על הלקוחות ,משנים כל הזמן את תחום החינוך ומביאים יותר ויותר למצב של שוק תחרותי