בעית שיווק במתנ"סים

מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2005
מספר מילים 3740
מספר מקורות 4

תקציר העבודה

תוכן עניינים
נושא                                                                                                 עמוד מבוא
–.
2
מרכז חוויות ומטרתו -.3
חזון החברה והבעיה השיווקית -..4
ניתוח חיצוני …4-8
ניתוח פנימי -8-10 BCG, אסטרטגיה –10 ניתוח SWOT –…
10-11
דרכי פעולה להצלחת שיווק המתנ"ס –.. 12-13
תכנית פעולה ..13-14
סיכום –…14
ביבליוגרפיה -15
מבוא
שיווק הוא תהליך חברתי וניהולי, שבעזרתו בודדים וקבוצות משיגים את אשר הם צריכים ורוצים, באמצעות יצירת והחלפת מוצרים וערך עם אחרים.
"מכל התפקידים העסקיים הקלאסיים, השיווק הוא האחרון שהגיע לזירת הארגונים שלא למטרת רווח (מלכ"ר). בעוד שמנהלי הארגונים הללו גילו עניין רב במערכות  של הנהלת חשבונות, ניהול פיננסי, בניהול כוח אדם ובתכנון פורמלי.
השיווק פיגר מאחור. רק כאשר נוצר מחסור בקונים או במשאבים המילה שיווק החל להישמע בתכיפות הולכת גוברת, וארגונים אלו גילו לפתע את השיווק." (קוטלר, 1976) ארגוני המלכ"ר ניצבים בפני בעיות שוק ולכן אנשי המנהל שלהם נאבקים להמשיך ולקיים אותם, לנוכח השינויים בנטיות הצרכנים והתמעטות מקורות המימון. רבים מארגונים אלו פונים לשיווק כפתרון אפשרי לבעיותיהם.
בעבודתנו זו נתמקד בארגון ללא מטרת רווח, השייך לרשת המתנ"סים רחובות : מרכז חוויות צפון.
לפני שנים אחדות הוקמה בחברה למתנ"סים יחידת השיווק, אשר מאז הקמתה נעשתה קפיצת רגל משמעותית בעשייה בתחום זה במתנ"סים. "אנו חיים בעולם של מסרים שיווקים. מה שלא משווק ומפורסם, לעיתים קרובות אינו קיים", אומרת ענבר סינגר מנהלת יחידת השיווק בחברה למתנ"סים. על מנת להיות ארגון משמעותי, יש לעשות עבודה שיווקית מקצועית ולכן ישנה  חשיבות גדולה לדרך בה הארגונים מציגים את עצמם.
בעבודתנו נציג את מרכז חוויות צפון, את חזונו וייעודו, את הבעיה השיווקית, ניתוח הסביבה הפנימית והחיצונית, ניתוח swot , בחינת אלטרנטיבות ואלטרנטיבה מומלצת.