הקמת מרכז המבקרים בקיבוץ יטבתה

מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2002
מספר מילים 3667

תקציר העבודה

חלק ראשון: אסטרטגיה שיווקית
1 .
ניתוח תמונת המצב הקיים  1.1 השפעות הסביבה-מקרו (מודל PESTO) החברה, ספקיה, גורמי הביניים, הלקוחות, המתחרים והציבור, כולם פועלים במסגרת מקרו-סביבה גדולה יותר של כוחות המציבים הזדמנויות או איומים לפני החברה. על החברה לצפות על כוחות אלו ולהגיב עליהם. (קוטלר, פ. וארמסטרונג, ג. (1994)).
P 1.1.1- כוחות פוליטיים טרור – אנשים פחות יוצאים מהבית והחשיפה קטנה. מצב רוח לאומי ירוד. האזור של הערבה נתפס כבטוח ושקט.
כשרות – המפעל הוא מפעל שומר כשרות ולכן מתאים גם למבקרים שומרי מסורת. המפעל שומר שבת לכן  מיקום מרכז המבקרים במבנה אחר מאפשרת את פעילותו בשבת.
E 1.1.2- כוחות כלכליים אבטלה – לאנשים אין כסף מיותר ופחות מוציאים על מותרות, דבר שגורם לירידה במספר המבקרים במרכז.
עלייה בשכר המינימום – מייקר את ההוצאות על עבודה וכוח אדם. ניתן לפתור זאת במרכז המבקרים ע"י   עבודה עצמית של המנהלים כדוגמת ענף המלונאות כיום.
ירידה בשכר הממוצע במשק – גורם לירידה בהכנסה הפנויה. אנשים נוטים לחסוך מאשר להוציא.
S 1.1.3- כוחות חברתיים ותרבותיים פטריוטיזם – המצב הבטחוני גורם לרצון להתאחד ולתרום למדינה. אנשים משתדלים לקנות "כחול – לבן". מרכז המבקרים הוא גם של מפעל ישראלי וגם של קיבוץ. ישראלים פטריוטים ישמחו לבקר במקרום כזה.
טרנדים חברתיים – השוקו כמוצר הוא מאוד אופנתי ומשווק כמשקה צעיר ומרענן. יש לנצל זאת כדי למשוך משפחות עם ילדים ובני נוער.
עלייה – ישראל היא מדינה של עליה, וביקור במרכז המבקרים ביטבתה היא אפשרות להראות לעולים חדשים מפעל ישראלי טיפוסי וכמו כן להכיר את המסגרת הקיבוצית.
T 1.1.4
– כוחות טכנולוגיים שיפורים טכנולוגיים – אין אתר אינטרנט למרכז המבקרים, לבד מזאת מרכז המבקרים אפילו לא מוזכר באתר הראשי של קיבוץ יטבתה.
שיפור מכונות הייצור – במפעל משתמשים במכונות מתקדמות ביותר וכל הזמן מעדכנים טכנולוגיות הייצור. כל זה מאפשר ייצור מהיר ויעיל יותר. כמו כן מאפשר ייצור של מוצרים איכותיים ביותר בכמויות גדולות.
עבודה עם כלים מתקדמים – עבודה עם כלים מתקדמים דורשת הכשרה תמידית של העובדים על מנת למנוע תאונות עבודה ופגיעה במכונות יקרות.
 – O 1.1.5שונות תקנים – כל מוצרי המחלבה מיוצרים בטכנולוגיות חדישות ביותר ועומדים בתקנים של ISO 9002
שמירה על איכות הסביבה – במחלבת יטבתה פועלים למען הפחתת זיהום האוויר והרעש. המפעל עומד בכל התקנים של המשרד לאיכות הסביבה. דבר זה מאפשר למשוך פלח שוק של שוחרי הסביבה, "ירוקים".
מזג אוויר – מרכז המבקרים מקורר בהתאם לתנאי האקלים במקום (חם מאוד ויבש במשך רוב חודשי השנה).