השוואה בין פסל 'פרומתאוס מציפורי' לבין יצירות אומנות אחרות מהתקופה שמתארות את הסיפור המיתולוגי של פרומתאוס

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 1621
מספר מקורות 5

תקציר העבודה

אומנות עתיקה וקלאסית
2 006
פרומתאוס עבודת סמסטר
2 6/2/2006
תוכן העניינים
 1 –
רשימת תמונות  2 –
מושב ציפורי
4 –  פרומתאוס – הסיפור המיתולוגי 5 –  הפסל של פרומתאוס בציפורי
6 –  7 – 
8 –  השוואה 9 –  ביבליוגרפיה לאורך תקופות ארוכות במהלך ההיסטוריה, הייתה ציפורי נתונה תחת שלטון זר. שלטון פרסי ואחר כך תחת שלטון יווני (משנת 332 לפני הספירה, כאשר אלכסנדר מוקדון כבש את הארץ). בשנת 37 לפני הספירה, העיר ציפורי נפלה לידי הורדוס ללא קרב. לאחר מות הורדוס (4 לספירה), פרצו המרידות שנודעו בשם "פולמוס וארוס", כאשר בסופו של דבר כבשו חילותיו של הנציב הרומי את ציפורי והרסו את העיר.  ציפורי לא עמדה בחורבנה זמן רב, הורדוס אנטיפס שיקם את העיר וטיפח אותה, עד כי יוסף בן מתתיהו כינה אותה "פאר הגליל כולו". מאוחר יותר התגורר בציפורי רבי יהודה הנשיא. הוא העביר את הסנהדרין מבית שערים לציפורי, ואף חתם בעיר את המשנה (220 לספירה). חכמי ציפורי גם היו שותפים ליצירת התלמוד הירושלמי, שנחתם במאה הרביעית לספירה.
במאה הרביעית סבלו אנשי ציפורי, יחד עם כל אנשי הגליל, מידם הקשה של השלטונות הרומיים. בשנת 351 הרימו היהודים את נס המרד ("מרד גאלוס"), יהודי ציפורי תקפו את חיל המצב שבמקום, הרגו את אנשיו ולקחו את נשקו. המרד דוכא ביד קשה.
מקורות נוצריים מספרים כי ציפורי חרבה במרד, אך לא נמצאו לכך עדויות ארכיאולוגיות.
לעומת זאת, נמצא כי העיר חרבה בשנת 363 ברעידת אדמה קשה. מהמאה החמישית ואילך התגוררו בציפורי נוצרים ויהודים. בימי הביניים עוד הייתה בה קהילה יהודית קטנה, כפי שניתן ללמוד ממכתב שנכתב במאה העשירית והתגלה בגניזה הקהירית. בתקופה הצלבנית נבנתה בציפורי כנסייה לזכרה של אנה הקדושה. הצלבנים האמינו שאנה ויהויכין, הורי מרים התגוררו בציפורי. חלקים מן הכנסייה הצלבנים שרדו עד ימינו.