דיני חוזים- כריתת חוזה ויסודותיו

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2005
מספר מילים 1406
מספר מקורות 7

תקציר העבודה

עבודה ראשונה של שנה א' העוסקת בנושא החוזה וכריתתו ציון העבודה: 100 מומלץ כ"צ'ק ליסט" העבודה כוללת 3 עמודים כריתת חוזה חוזה נכרת לפי סעיף 1 לחוק החוזים (החוק). המודעה- הצעה או הזמנה להצעות?- ההבחנה אינה מפורשת בחוק אך מתיישבת עם הוראותיו. יש לבדוק את יסודות ההצעה לפי סעיף2 לחוק. משלא הוכחו במצטבר, מדובר בהזמנה (שלו). מדובר במכירת דירה ויש לעמוד בסעיף 8 לחוק המקרקעין (חוה"מ).
פנייה- המודעה היא הודעה המבטאת באופן חיצוני את רצון שני להביא לידיעת הציבור שהיא מעונינת למכור את הדירה. פנייה יכולה להיות לציבור (סעיף 2).
העדה על גמ"ד- גמ"ד היא כוונה ליצור יחסים משפטיים לפי המבחן אובייקטיבי הבודק האם בנסיבות המקרה היה אדם סביר לומד על כוונה כזו (זנדבנק).
המבחן מגן על אינטרס הסתמכות הצדדים (בית הפסנתר). שני גמלה בליבה למכור את הדירה אך זהו היבט פנימי ואין בוחנים כוונה חוזית עפ"י הלך נפשי אלא עפ"י ביטויו הגלוי (בוטקובסקי). לפי התאוריה האובייקטיבית החיצוני גובר על הפנימי וקיימת דרישה מהותית של העדה (שלו). ניתן לטעון לגמ"ד של שני; צורת הפנייה באינטרנט מראה על רצונה להגיע להרבה אנשים ולהגדיל את הסיכוי למכור, מבקשת לפנות אליה ומצינת את מקום עבודתה, טיב הדירה, תכולתה המוצעת למכירה והעסקה לגופה (להלן מסוימות). הניסוח מראה על רצינות. מנגד ניתן לטעון להעדר גמ"ד בשל דרך ההתקשרות שנקבעה במעורפל, לא צוין ש"מ, טלפון או מיקום המשרד-