מקרו-כלכלה - בנק ישראל

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2005
מספר מילים 1673
מספר מקורות 6

תקציר העבודה

עבודה אישית[EG1]  במודול: כלכלה לחשבונאות וניהול[EG2]  – 2007[EG3]  מקרו כלכלה[EG4]  בנק ישראל – ניהול ופיקוח על המתרחש בשווקים הפיננסיים השונים בישראל[EG5]  תאריך:       ינואר 2005[EG6]  כיתה:         B.A. מנהל עסקים, 10/04, א' ד'[EG7] [EG8]                          [EG9]              [EG10]  תקציר מנהלים הבנק המרכזי הנו מוסד ללא כוונות רווח השייך למדינה אך מתנהל כגוף עצמאי. בראשו עומד נגיד הבנק המתמנה ע"י נשיא המדינה, לפי המלצת הממשלה.
מתפקידו של הבנק המרכזי בניהול המדיניות הכספית במשק יש בידיו מספר כלים להשפעה על כמות ובסיס הכסף במשק.
כמות הכסף – היא כמות המזומנים שהציבור מחזיק בידיו בין אם בארנק ובין אם בחשבונות העובר ושב והפקדונות היומיים.
בסיס הכסף – מורכב מהמזומנים שבידי הציבור ומהרזרבות שבידי הבנקים המסחריים.
הבנק  המרכזי מופקד בין השאר על הפיקוח על הבנקים ועל הדאגה ליציבותם, על שערי הריבית במשק, על הנפקת המטבע ועל שוק מטבע החוץ. תפקידיו אלו באים על מנת לסייע בהשגת יציבות כלכלית תוך השגת יעדים כגון: תעסוקה מלאה, יציבות מחירים, מאזן תשלומים יציב וצמיחה במשק.
בעבודה מוצגות הדרכים בהן בנק ישראל יכול לפעול בכדי לסייע בהשגת יעדי המדיניות הכלכלית תוך מתן דוגמאות אמפיריות.
תוכן עניינים
1.  מבוא. 4
2 .  יצירת מזומנים.. 5
3 .  פיקוח על כמות הכסף במשק. 6
4 .  פיקוח על הבנקים.. 8
5.  סיכום ומסקנות. 9
6 .  ביבליוגרפיה. 10 נספחים.. 11
 [EG1]אישית או קבוצתית  [EG2]שם הקורס  [EG3]מספר הקורס  [EG4]רשום כאן את נושא העבודה (כולל המחקר, החברה, הענף או האירוע נשוא העבודה)  [EG5]רשום כאן את נושא העבודה (כולל המחקר, החברה, הענף או האירוע נשוא העבודה)  [EG6]רשום את תאריך ההגשה  [EG7]רשום את מספר הכיתה או המסלול  [EG8]  [EG9]רשום כאן את שם שותפך למטלה  [EG10]רשום כאן את תעודת הזהות של שותפך