ניתוח סוגי אינטגרציה

מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 262
מספר מקורות 3

תקציר העבודה

אינטגרציה MG650 ינואר 2006
מגיש: תוכן העניינים:

1 .      כללי – מהי אינטגרציה?  3
2 .      סוגי אינטגרציה  3
3 .      יישום אינטגרציה – יתרונות  6
4 .      קשיים ביישום אינטגרציה – חסרונות  6
5.      סיכום. 7

1 .    כללי – מהי אינטגרציה?
כיום, כל ארגון שמעסיק עובדים, משתמש בכלי תוכנה לניהול העסק באופן יעיל, ככל שהארגון גדול יותר או מבוזר יותר, כך גם גדל מספר הכלים. כלים אילו יכולים להיות מערכות לניהול משאבי אנוש, שכר, מלאי, ניהול פרוייקטים, לקוחות ועוד… כל ארגון, גדול כקטן, מחזיק מידע במספר רב של פורמטים כגון אימיילים, קבצי excel, בסיסי נתונים, אתרי אינטראנט ועוד'. רבים הארגונים בהן האינטראקציה של העובדים עם היחידות השונות בארגון הינן מגוונות ביותר, למשל, אימיילים, מסמכים שונים, טלפון, ממשקי מחשב, ממשקים ניידים ועוד'.
ככל שהארגון גדול יותר ומסובך יותר, התהליכים בארגון הופכים למסורבלים יותר, המידע בארגון נעשה מבוזר יותר והבירוקרטיה חוגגת. קשרים בין היחידות השונות הופכים להיות מסובכים ובלתי יעילים.
לכן, ארגון שגדל וזקוק לשליטה ובקרה טובים יותר מתחיל ליצור נהלים ומערכות שיתמכו בקישור יעיל של כל המערכות.
הפתרון הוא אינטגרציה – שיתוף פעולה בין היישומים השונים בארגון דרך תוכנת "תרגום" לתוכנות. כל תוכנה מדברת ב"שפה" משלה ומשתמשת במידע משלה וחושפת ממשקים שונים למשתמשים, תוכנות אינטגרציה בעצם מגשרות על הפערים בין הרכיבים השונים בארגון ויוצרות שיתוף בין מערכות זרות, מעין מרכזיה שכולם פונים אליה והיא מנתבת את המידע בפורמט הנכון לכל אחד מהרכיבים.

2 .    כללי – מהי אינטגרציה?
כיום, כל ארגון שמעסיק עובדים, משתמש בכלי תוכנה לניהול העסק באופן יעיל, ככל שהארגון גדול יותר או מבוזר יותר, כך גם גדל מספר הכלים. כלים אילו יכולים להיות מערכות לניהול משאבי אנוש, שכר, מלאי, ניהול פרוייקטים, לקוחות ועוד… כל ארגון, גדול כקטן, מחזיק מידע במספר רב של פורמטים כגון אימיילים, קבצי excel, בסיסי נתונים, אתרי אינטראנט ועוד'. רבים הארגונים בהן האינטראקציה של העובדים עם היחידות השונות בארגון הינן מגוונות ביותר, למשל, אימיילים, מסמכים שונים, טלפון, ממשקי מחשב, ממשקים ניידים ועוד'.
ככל שהארגון גדול יותר ומסובך יותר, התהליכים בארגון הופכים למסורבלים יותר, המידע בארגון נעשה מבוזר יותר והבירוקרטיה חוגגת. קשרים בין היחידות השונות הופכים להיות מסובכים ובלתי יעילים.
לכן, ארגון שגדל וזקוק לשליטה ובקרה טובים יותר מתחיל ליצור נהלים ומערכות שיתמכו בקישור יעיל של כל המערכות.
הפתרון הוא אינטגרציה – שיתוף פעולה בין היישומים השונים בארגון דרך תוכנת "תרגום" לתוכנות. כל תוכנה מדברת ב"שפה" משלה ומשתמשת במידע משלה וחושפת ממשקים שונים למשתמשים, תוכנות אינטגרציה בעצם מגשרות על הפערים בין הרכיבים השונים בארגון ויוצרות שיתוף בין מערכות זרות, מעין מרכזיה שכולם פונים אליה והיא מנתבת את המידע בפורמט הנכון לכל אחד מהרכיבים.

3 .    סוגי אינטגרציה ישנם שלושה קטגוריות עקריות לאינטגרציה, בצד המשתמשים (front end) נראה את האינטגרציה בין האנשים, משתמשי הקצה של הארגון. מאחורי הקלעים של הארגון (back end) נראה אינטגרציה בין יישומים שונים יצירת תהליכים עסקיים "חכמים" ומנועי בקרה וניהול, וכן איחוד של מידע מבוזר בארגון שקיים בפורמטים רבים ושונים.