תוכנית עסקית על סניף של קרביץ

מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2006
מספר מילים 5973
מספר מקורות 2

תקציר העבודה

תמצית מנהלים מטרת התוכנית מטרת התוכנית הינה בחינת הכדאיות הכלכלית, הנובעת מהגדלת שטח החנות ע"י השכרת החנות הצמודה לה במרכז הקניות "לב אפק" בראש העין,  ומהגדלת השירותים המוצעים על ידה לשוק העסקי, בעיקר משלוחים.
תמצית החזון ומשימת העל להעניק לכל לקוח של החנות את השירות האיכותי ביותר שניתן, ולו הוא זקוק, ולהגדיל את נתח השוק של החנות, כך שתהיה המובילה בתחום המוצרים המשרדיים באזור ראש העין.
תמצית החברה החנות הינה זכיינית של חברת "קרביץ" ופועלת החל משנת 1996 במרכז הקניות "לב אפק" בשכונת נווה אפק בראש העין. החנות משווקת קמעונאית מוצרים משרדיים, אביזרים  נלווים ומוצרי יצירה לשוק העסקי והפרטי.
מדובר בעסק פרטי השייך לאדם יחיד, אשר נמצא בתחום המוצרים המשרדיים כבר שנים רבות, ועקב כך בעל ניסיון רב בתחום.
תמצית תאור הענף והשוק כולל ההזדמנות העסקית הענף העיקרי, שאליו החנות פונה, הוא ענף הציוד המשרדי. זהו ענף, אשר יש בו פעילות לאורך כל השנה, אולם הוא מתאפיין בחודשים, בהם עולים מחזורי המכירות, בעיקר לפני תחילת שנת הלימודים, עקב הלקוחות הפרטיים, ולקראת סוף השנה עקב הלקוחות העסקיים.
ההזדמנות העסקית של החנות הינה התפנותה של החנות הצמודה לה במרכז הקניות. כאשר בו בזמן,  ישנו גידול מתמשך במספר התושבים, בעיר עקב בניית שכונות חדשות, וגידול במספר החברות, אשר העתיקו את מקומן לפארק התעשייה "אפק" הנמצא בסמוך לראש העין. אלו הגדילו את הרצון בחנות, אשר תספק את הצורך הגדל בציוד משרדי, מוצרי יצירה ואביזרים נלווים.
תמצית גודל וצמיחת הענף ראש העין הינה עיר, אשר נמצאת בתהליך צמיחה מהיר עקב בנייה מרובה ואכלוס פארק התעשייה "אפק" הנמצא בסמוך לעיר. כאשר כיום פועלות בה רק 3 חנויות בתחום הציוד המשרדי. גודל השוק המוערך באזור  הינו בסביבות ה- 7 מיליון ₪ בשנה אשר מתוכו מוערכות הקניות של חברות מפארק התעשייה "אפק" בכ- 3 מיליון ש"ח בשנה והצמיחה השנתית היא כ-
2 .5%.
תמצית תאור המוצר המוצרים, אותם משווקת החנות, אינם מיוצרים על ידה, והם כוללים מגוון נרחב של ציוד משרדי כגון: כלי כתיבה, קלסרים ועוד. בנוסף החנות פונה לנישות נוספות, של אביזרים נלווים כגון: תיקים, מדבקות, ושל מוצרי יצירה כגון: צבעים ומכחולים. תמצית האסטרטגיה האסטרטגיה העסקית של החנות לפי מודל פורטר  הינה קומבינציה בין בידול לבין בידול ומיקוד. את השירותים אותם היא מספקת באופן שונה למגזרי השוק השונים (פרטי ועסקי) היא מעוניינת לבדל ולמקד, כדי לתת להם ערך ייחודי  לכל פלח שוק בנפרד, ואילו את מגוון המוצרים הרחב והייחודי , אשר מתאים לכלל האוכלוסייה, היא מעוניינת לבדל משאר החנויות באזור ללא חלוקה לפלחי שוק.
כדי להשיג את הצמיחה הרצויה לה, החנות תבצע לפי מודל אנסוף  "פיתוח מוצרים", כלומר היא תגדיל את המוצרים והשירותים אותם היא מספקת לשווקים אותם היא כבר משרתת.
תמצית פיננסית יתרת סגירה בבנק רווח תפעולי רווח נקי (%) רווח נקי הכנסות תקופה
1 ,165,
5 3
4 41,244
2 1.96
4 37,352
1 ,992,000  2006
747,118
1 31,163
2 7.22
1 29,971
4 77,500 Q1-2006
986,740
1 33,098
2 7.43
1 32,198
4 82,000 Q2-2006
1 ,152,381
8 2,262
1 6.55
8 1,362
4 91,500 Q3-2006
1 ,165,
5 3
94,722
1 7.34
93,822
541,000 Q4-2006
1 ,481,928
3 37,877
1 6.14
3 34,277
2 ,071,700  2007
1 ,874,378
3 96,107
1 7.94
3 94,307
2 ,198,100  2008
2 ,323,919
4 32,656
1 9.02
4 32,656
2 ,275,000  2009
2 ,811,474
4 71,729
2 0.03
4 71,729
2 ,354,600  2010 תוכן עניינים
תמצית מנהלים.. 4
מטרת התוכנית. 4
תמצית החזון ומשימת העל. 4
תמצית החברה. 4
תמצית תאור הענף והשוק כולל ההזדמנות העסקית. 4
תמצית גודל וצמיחת הענף. 4
תמצית תאור המוצר. 5
תמצית האסטרטגיה. 5
תמצית פיננסית. 5
ההזדמנות העסקית:. 6
הרעיון העסקי:. 6
החזון העסקי ומשימת העל:. 6
תאור החברה:. 6
תאור כללי של החברה והגדרת עסק: 6
היסטוריה ופעילות עד היום: 6
תהליך התפעול היום: 7
מבנה בעלות: 7
ניתוח מצב פיננסי: 7
ניתוח הענף והשוק:. 9
תאור הענף והשוק: 9
גודל וצמיחת הענף: 9
מאפיינים: 10 הסביבה העסקית:. 10 שרשרת הערך:. 11
חסמי כניסה:. 11
מודל KSF:. 11
מגמות:. 11
פילוח שוק והגדרת שוק היעד:. 12
מאפייני הלקוחות:. 12
מתחרים ותחרות:. 13
המוצר / השירות.. 14
תיאור המוצר/ השירות. 14
מענה לצורך ויתרונות. 14
תמחיר ותחשיב בסיסי למוצר. 14
אסטרטגיה עסקית ושיווקית.. 15
מטרות ויעדים אסטרטגיים. 15
האסטרטגיה העסקית. 15
האסטרטגיה השיווקית. 15
צינורות השיווק. 16
מדיניות מחירים. 16
תוכנית המכירות. 17
תוכנית תפעול וכוח אדם.. 18
תהליך התפעול והשירות. 18
כוח אדם. 18
תרשים ארגוני 18
תוכנית המימון וההשקעות.. 19
רשימת ההשקעות. 19
דו"ח שימושים ומקורות. 19
תוכנית פיננסית.. 20 הנחות יסוד לתוכנית הפיננסית. 20 מדדי כדאיות כלכלית. 20 עיקרי משמעויות. 21
רווח והפסד. 21
נקודת איזון לשנת 2006. 21
נקודת איזון לשנים 2006-2010. 21
מאזן 22
תזרים מזומנים. 22
נספחים.. 23
רשימת מקורות. 23
ניתוח SWOT: 24
דוחות פיננסיים נוספים.
5 ציוד ומבנים..
5 מדדים פיננסיים..
5 הוצאות תפעול. 26
פרמטרים פיננסיים.. 26
מוצרים ועלות.. 27
הון עצמי 27
הלוואה קיימת.. 27
השפעות מאזן 27