שיווק ניתוח ענף המלונאות בישראל

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2005
מספר מילים 4184
מספר מקורות 10

תקציר העבודה

עבודה קבוצתית במודל  2004עקרונות השיווק   בית מלון רנסנס – תל אביב תאריך הגשה: 5/03.
תקציר מנהלים בית מלון רנסנס – ת"א שוכן על חוף הים והטיילת, במרחק הליכה ממרכז העיר, ממוקם ברחוב הירקון
1 21 בשדרת בתי המלון, בין מלון "שרתון" ל "הולידיי אין".
בניין בית המלון הוקם בשנות ה – 70 המוקדמות והיה מוכר בשמו הקודם "רמדה קונטיננטל" לפני כ – 5 שנים רשת "רמדה" העולמית נרכשה ע,י רשת "מריוט" העולמית וכך קיבל בית המלון את שמו החדש "מלון רנסנס תל אביב".
המלון מכיל 340 חדרים ברמת אבזור גבוהה, שתי מסעדות גורמה, (יפנית וים תיכונית), שלושה אולמות אירועים וחדר ישיבות מפואר. ענף התיירות בארץ סובל בשנים האחרונות מירידה חדה, זאת בעקבות מצב הביטחון הפנימי (הסכסוך עם הפלסטינים המלווה אותנו משנת 2000) , אירועי ספטמבר 2001, מיתון ואבטלה קשים בארץ ובעולם.
בדו"ח המובא לפניך מוצג ניתוח הענף, ניתוח חוזקות וחולשות המלון ביחס למתחריו והיכן הוא ממוצב לעומת בתי המלון המובילים באזור.
אחת האסטרטגיות החליפיות לשיווק המלון שמצאנו לנכון להביא לידיעתך מתבססת על שיטת "הכל כלול" הנהוגה באזור אילת.
לדעתנו שיטת שיווק זו יכולה להגביר את דרישת הצרכנים ולגרום לבית המלון גידול בהכנסותיו.
ביישום שיטת שיווק זו יוכל בית המלון לנצל את המצב שנוצר ע"י המיתון ולפנות לקהל יעד חדש אשר עד היום נרתע מלהגיע לבית מלון יוקרתי, בעיקר משום המחיר היקר.
לסיכום:
לאחר קריאת הדו"ח נוכל להבין ולנצל את יתרונות בית מלון רנסנס על פני מתחריו ובכך, לגרום למלון להתפתח ולהגדיל את הכנסותיו על חשבון המתחרים.
תוכן עניינים
תקציר מנהלים.. 1
תוכן עניינים.. 2
מבוא. 3
סביבת המאקרו 4
P – פוליטי (חוקתי ומדיני) 4
E – כלכלי 5
S – דמוגרפי/חברתי/תרבותי 5
T – טכנולוגיה. 7
E – אקולוגי 7
סביבת המיקרו:. 8
מאפיינים עיקריים של הענף:. 8
מתחרים ישירים:. 9
מתחרים עקיפים:. 9
ספקים:. 10 לקוחות:. 10 תחליפים:. 10 נכנסים חדשים:. 10 הצגת מודול  SWOT:. 10 ניתוח בית המלון ע"פ מודול  SWOT:. 11
התנהגות צרכנים פילוח ותהליך בניית פרופיל הפלחים. 12
תהליך קבלת החלטות (ע"פ מודול בוסטון – BCG ) 13
פרות חולבות. 13
כוכבים.. 13
ילד בעייתי 14
היקף פעילות – צמיחה, גדילה ופיתוח מוצר ע"פ מודל  UNSOFF:. 14
התקפה הגנה:. 14
בניית מפה תפיסתית – איכות/מחיר. 15
בניית מפה נוספת. 16
השוואת אסטרטגיות למול המתחרים.. 17
המלצה לאסטרטגיה חלופית. 18
פילוח שיטת הכל כלול. 18
סיכום והמלצות:. 20 נספחים:. 21
ביבליוגרפיה:. 22
מבוא
במסגרת המטלה נדרשנו לבחור חברה, מוצר או שירות לנתח גישות קיימות וגישות עתידיות אפשריות של פילוח שוק, בחירת שוק מטרה ומיצוב.
נדרשנו להתייחס בצורה ביקורתית לסביבה השיווקית ולארגונים בהם מוצע השירות/מוצר תחרותי.
ביצענו מחקר וניתוח כיצד המלון(רנסנס) מפלח, בוחר וממצב את השירות אותו הוא מספק.
נבחנו דרכים חלופיות אפשריות, לפילוח, בחירת שוק מטרה ומיצוב טובים יותר מהקיים.
האפשרות שנבחרה על ידינו הנה כמקובל בבתי המלון בדום הארץ (אילת) – שירות "הכל כלול".
בעבודה זו ניתן לראות את מאמצי בתי המלון בארץ להתגבר על המיתון העמוק אליו נקלע המשק בשנים האחרונות ובניסיונות להתגבר על הסכסוך עם הפלסטינים המלווה אותנו משנת 2000. למרות מצב השוק הקשה יחסית ניתן לראות כי בתי המלון בארץ בכלל ובת"א בפרט משקיעים מאמצים גדולים בכדי להחזיר את תיירות הפנים והחוץ במדינת ישראל.
ספקי השירות למגזר זה מצויים אף הם במצב בעייתי ולכן ממשלת ישראל ובראשה משרד התיירות משקיעים מאמצים גדולים בכדי לנסוך תחושת בטחון בתיירים הזרים ולמשוך אותם חזרה לארץ וזאת ע"י מבצעים אטרקטיבים המסובסדים ע"י המדינה.