סמינר שיווק: נאמנות לקוח ושביעות רצון

סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 4476
מספר מקורות 6

תקציר העבודה

סמינר – תואר ראשון – שיווק: נאמנות לקוח ושביעות רצון מבוא
  עבודה זו שמה לה למטרה לבדוק כיצד רואים מחקרים שונים את הקשר שבין שביעות רצון לקוחות  לבין נאמנות הלקוחות.  נאמנות לקוח נתפסת כמרכיב חשוב ביותר לכל עסק בעל שאיפות התפתחות וצמיחה. מחקרים רבים ניסו לעמוד על הקשר שבין שני מרכיבים אלו, דבר המראה על מגמה אינטואיטיבית של אנשי עולם העסקים לראות בשביעות רצון הלקוח גורם משפיע על נאמנותו. השאלה המרכזית הנשאלת היא האם באמת ניתן להוכיח מחקרית קשר מובהק בין שביעות רצון הלקוחות לבין נאמנותם לארגון מסוים?
בעבודה זו מוצגים מספר מחקרים שניסו לעמוד על קשר זה ולהוכיח את קיומו.
באופן מפתיע, רק מחקר אחד מתוך המבחר הספציפי שלפנינו, הצליח להוכיח באופן מובהק את קיומו של קשר בין שביעות רצון לקוח לבין נאמנות לקוח.
מעניין לציין כי המחקרים המובאים כאן לוקטו ממקורות שונים ומגוונים על פני הגלובוס וכן נערכו עבור ענפים שונים בשוק. חלקם חקרו שירותים, חלקם מוצרים, חלקם מחיי היום יום וחלקם מתרבות הפנאי, חלקם מתחומי משק הבית וחלקם מתחום העסקים.
מגוון זה של מחקרים יכול להסביר אולי את ההבדלים המשמעותיים בין הממצאים.
העבודה נפתחת בפרק המציג את הרקע הספרותי, שהביא את החוקרים השונים לפיתוח מחקרם, תוך פרוט נפרד של מושג שביעות הרצון ומושג נאמנות הלקוח. בפרק השני לוקטו מתוך אותם מחקרים תיאוריות ומודלים שונים, שעל פיהם ערכו החוקרים את מחקריהם ושעליהם  התבססו בארגון הממצאים ובדיון עליהם. כמו כן שזורים בפרק זה שמותיהם ומחקריהם של חלק מהכותבים המובילים בתחום השיווק. הפרק האחרון מציג את המחקרים השונים, מפרט את תהליכי המחקר ודן בהבדלים שבממצאיהם, על סמך שני הפרקים התיאורטיים שקדמו לו.