מחשבים ומולטימדיה בריפוי בעיסוק

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 1411

תקציר העבודה

הקדמה             עבודתי תעסוק בניתוח תוכנות מחשב המשמשות ילדי חנ"מ, בתחומי למידה שונים. ככלל, השימוש בתוכנות מחשב לצרכים חינוכיים, הוא כלי עזר ממדרגה ראשונה בשנים האחרונות, בהן הטכנולוגיה תופסת תאוצה אדירה בעולם, מטף ועד זקן. עבור הילד, משמש המחשב כלי משחק, וגם כאשר הוא עוסק בתחום לימודי כלשהו, הוא עושה זאת ב"מסווה" של משחק, וכך הוא ניגש ללימוד יותר בשמחה, ולומד באמצעות אמצעי למידה מגוונים ומאתגרים. כמו כן, השימוש בתוכנות מחשב מקנה למורה כלים אטרקטיביים ומעניינים בדרגות קושי שונות, אותם היא (או הוא…) יכולה להתאים באופן ממוקד לצרכי כל אחד מתלמידיה.
    כאשר מדובר באוכלוסיה של ילדים עם פגיעות מוטוריות שונות, עבודה עם מחשב פותחת קשת רחבה יותר של אפשרויות ללמידה מגוונת.
ילדים עם C.P.  לדוגמא, העבודה ען העכבר מקלה מאוד על הקושי בהתמודדות עם כלי כתיבה סטנדרטיים, ומפתחת מיומנות מוטורית מסוג אחר. כמובן שניתן להתאים עכבר או ג'ויסטיק המתאימים באופן ממוקד לצורכי הילד (עכבר עם גלגלת, עכבר ליד ימין/שמאל, ג'ויסטיק מוט וכד').
      בעבודה זו אעסוק ב-3 תוכנות מחשב המיועדות לילדים – "אי המספרים", "אלמו מתכונן לבית הספר", ו"איתמר צייד החלומות".  התוכנות משמשות אוכלוסיה של ילדים רגילים, ובנוסף משמשות בגנים של ילדי חינוך מיוחד (גני שפה וכד'), ובבתי ספר, בשילוב עם הוראה מתקנת לילדים עם קשיי למידה שונים. בניתוח כל תוכנה אציין מהי, מה מטרותיה, מה היא מקנה לילד, מה הילד נדרש לעשות במהלך השימוש בה, באילו אסטרטגיות למידה היא מתמקדת, וכיצד היא מסייעת לילדים השייכים לאוכלוסיית החינוך המיוחד.
קריאה נעימה ומועילה!