תקשורת שיווקית-בניית המותג SkinGuard שמש-מדוזות של חברת אגיס

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , , ,
שנת הגשה 2003
מספר מילים 8072
מספר מקורות 17

תקציר העבודה

תקציר "בניית מותג הוא תהליך ארוך וממושך, מכיוון שנכנסים לתוך הקרביים של החברה, ומנסים לדלות ממנה את התמצית. המותג אינו רק הלוגו, אלא כל מה שהלוגו מעורר. ללוגו יש תפקיד חשוב ביותר, מכיוון שהוא מעורר תוך כמה שניות את כל האסוציאציות הפסיכולוגיות של המותג. אך תפקידו האמיתי הוא להרעיד מיתר בתת המודע עוד לפני שהמודעות מתחילה לעבוד. הדבר מתחבר לערכים, החשובים לצרכן." (ריבנאי, ש., 2000 ).
עבודה זו מציגה את המותג  "סקין גארד שמש-מדוזות" מבית אגיס.
המותג פותח לאחר כ-10 שנות עבודה ומחקר ע"י חברת נידריה העוסקת בביולוגיה ימית ומשווקת ע"י אגיס. אגיס צירפה את המותג כחלק מסדרת המותגים שלה "סקין גארד", סדרה אשר כוללת מסנני קרינה עם מקדמי הגנה שונים המותאמים לסוגים שונים של קהלי יעד. המותג  "סקין גארד שמש-מדוזות", הוא מותג ייחודי ללא מתחרים, אשר נמצא בשוק משל עצמו. המותג משלב שתי הגנות בו זמנית- גם מפני השמש וגם מפני צריבת מדוזות.
קהלי היעד (פלחי השוק) שבהם החליטה החברה להתמקד בשיווק המותג, מאוד מצומצמים והם מתמקדים בעיקר מסביב לאוכלוסיות הבאות במגע עם הים.  המותג נמצא בצמיחה מבחינה שיווקית, כמו יתר שאר המוצרים בסדרת "סקין-גארד", אשר מתחרים בעיקר עם ענקית מסנני הקרינה בארץ- חברת ד"ר פישר ומותג  ה"אולטרה סול" המוביל שלה.
במהלך העבודה נסקרו מספר גורמים הקשורים במותג: תמהיל השיווק של חברת אגיס בכל הקשור במותג כיום, נקבעו המתרות השיווקיות של המותג תוך התייחסות לשוק המטרה העיקרי ולמיצוב המותג . כמו כן הוגדרו היעדים התקשורתיים לפי מודל AIDA.
עבודה זו עסקה גם בהבנת המושג "נכסיות המותג", ומושג זה נבחן תוך התייחסות לשלושה פרמטרים: שליטת המותג בשוק, דימוי המותג אצל הצרכנים וצמיחת המותג בשוק.
בחלק האחרון של העבודה הוגדר המושג "תקשורת שיווקית משולבת" תוך התמקדות במדיניות החברה בכל הקשור למושג זה. מדיניות התקשורת השיווקית המשולבת נבחנה תוך בדיקה של ארבעה היבטים : המטרה בפרסום, המקור שיפרסם, המסר שרוצה חברה להעביר ללקוחותיה באמצעות הפרסום ולבסוף, ערוץ התקשורת הנבחר.
בנושא ערוץ התקשורת בחרתי להתמקד בערוץ יחסי הציבור.
עבודה זו אמורה לתת מענה טוב יותר ורעיון קצת אחר, לחברת אגיס, איך והיכן כדאי להשקיע בשיווק המותג.
תוכן עניינים:
נושא עמוד מבוא- החברה והמוצר
4 תמהיל השיווק
6 מטרות שיווקיות
1 0 יעדים שיווקיים ותקשורתיים
1 3
נכסיות המותג
1 4
תקשורת שיווקית משולבת
1 9
תכנית השיווק השנתית
2 0 SOSTAC
2 9
ביבליוגרפיה
3 0 תוכן עניינים:
נושא עמוד מבוא- החברה והמוצר
4 תמהיל השיווק
6 מטרות שיווקיות
1 0 יעדים שיווקיים ותקשורתיים
1 3
נכסיות המותג
1 4
תקשורת שיווקית משולבת
1 9
תכנית השיווק השנתית
2 0 SOSTAC
2 9
ביבליוגרפיה
3 0