עבודה שקיבלה -A באוניברסיטת דרבי בקורס ניהול התפעול, העובדה היא על חברת פיאט.

תקציר העבודה

תוכן עניינים
      ¨        תקציר מנהלים                                                                                               3          פרק א'       ¨        מבוא                                                                                                                4
      ¨        מבנה ארגוני                                                                                                    5
      ¨        רקע                                                                                                                  7-6
      ¨        תהליכי החברה                                                                                               13-8
פרק ב'       ¨        מערכת בקרת איכות ISO 9002                                                                    15-14
      ¨        TQM                                                                                                               19-16
      ¨        השיפור המתמיד                                                                                             21-20        פרק ג'       ¨        אסטרטגיה תפעולית בארגון ע"פ מודל היל                                                  24-22
פרק ד'       ¨        שרשרת האספקה                                                                                           29-
5 פרק ה'       ¨        עקרונות בניהול רכש                                                                                      34-30       ¨        גישה לניהול איכות                                                                                         36-35
      ¨        שיטה לניהול קיבולת                                                                                     38-37
פרק ו'       ¨        פיתוח מוצרים חדשים                                                                                               43-39
תקציר מנהלים בעבודתי על חברת פיאט ישראל חקרתי את התהליכים הקיימים בארגון, ומסייעים לו לעבוד בצורה מרהיבת עניים תחת פיקוח יוצא מהכלל, עם המערכות המתקדמות המשוכללות והמחמירות ביותר שעומדות בתקנים מחמירים. הופתעתי והוקסמתי כאחד לגלות ולדעת פעולות רבות הנעשות בארגון וגורמות לו לצמוח ולהתפתח בצורה טובה אך יחד עם זאת הבנתי את הקושי הרב שבו הארגון נאלץ להתמודד במישורים רבים בתקופה האחרונה.
אני משוכנעת שכיום חברת פיאט ישראל בעלת  יכולות פיננסיות וטכנולוגיות ומסוגלות לבצע תהליך צמיחה מחדש ולהוות מרכיב חשוב והכרחי בענף הרכב ובכלל כפי שהיוותה שנים רבות.
לאור הנסיבות, בתקופה זו פיאט גייסה את מיטב אנשיי המקצוע בתחום השווק הפרסום והמכירות כדיי לצאת אל השוק עם יתרון תחרותי על פניי כל אחת ואחת מהמתחרות.
בנוסף, הושקעו משאבים רבים בפרסום החברה בכל אמצעי המדיה השונים, לצורך החדרת הרכבים לתודעת הציבור ולהעלאת מיצוב המותג בעניי הציבור.
רכביי פיאט מתומחרים ללקוח הישראלי במחיר המציב אותם ככדאיים ביותר בפלח השוק ומציעים תמורה הולמת עבור התשלום שהושקע בהם.
כמו כן החברה שמה דגש על השירות ללקוח לפני, בעת, ולאחר רכישת הרכב.
 וכתוצאה מכך תהליך המכירה מתבצע בצורת ייעוץ והכוונה,  כך שבתום תהליך המכירה הלקוח מרגיש אמינות, שייכות למותג, ביצע את הצעד הנכון ובוודאות יחזור שנית ויפרסם על הרכישה למקורביו.
מבוא
כעובדת  בחברת פיאט החלטתי לנצל הזדמנות זו ולהכיר את החברה בה אני עובדת  לעומק.
במסגרת תהליך העבודה נעזרתי בגורמיים פנימיים וחיצוניים המכירים את החברה באופן פרטני ושיתפו אותי במידע הרלוונטי להבנת התהליכים השונים המתבצעים בארגון באופן השוטף.
פיאט, החברה שבמשך שנים רבות שגשגה בענף הרכב, מכרה אלפיי רכבים למגזרים שונים, מותג בעל שם עולמי שמייצג פשטות אך יחד עם זאת איכות, מייצג הנדסת אנוש מעולה אך גם נוחות ברמה גבוהה, מנסה להתמודד בתחרות הגדלה בין החברות השונות בענף הרכב.
פיאט נמצאת בשלב בו היא אוספת את כל השברים לידיים ומחברת אותם מחדש, תהליך צמיחה, תהליך שבו היא יוזמת שינוי לצורך השגת מקום טוב יותר, גדול יותר ומבטיח יותר.
נכון, זה לא פשוט, ונדרשת עבודת כפיים ארוכה וממושכת בדרך מפותלת  אך התוצאה הסופית  תשתלם.
בעבודה זו סקרתי את תהליכי החברה החל מהזמנת הרכבים באופן מבוקר ומתואם  מהיצרן ועד תהליך הגעתו לארץ ומסירתו ללקוח. בחנתי מקרוב את פעילות האגפים השונים בחברה ואת תפקיד כל אגף ואגף בשוטף.
הבנתי שכיום מערכות טכנולוגיות מתקדמות וחדשות, הקיימות בחברה  זה עוד יתרון  להתייעלות  בכל הנוגע לרכש, משלוחים, הזמנות וכו'   אך כל מצבור התועלות זה רק עוד נתון שייש להוסיף למוטבציה ולרצון של הארגון להגיע לפסגה.
  רקע
סוכנות מכוניות לים התיכון בע"מ (סמלת) נוסדה בתחילת שנות ה-50 ע"י אברהם גולדשטיין. בתחילת דרכה ייבאה רכבים צבאיים וחקלאיים והפכה להיות יבואנית מרכזית לאורך שנות קיומה ובהמשך  דרכה.
 בתחילת שנות  ה-60  החלה לייבא רכבים פרטיים,  קומפקטיים ואמינים ששומרים על מוניטין המותג עד ימים אלה ממש.
בשנות ה-80 נוספו לקבוצת פיאט שני מותגי יוקרה  אלפא רומאו ולנצ'יה, אשר היוו  מרכיב חשוב לשם החברה ולרווחיותה.
באמצע שנות ה-90 נוספה לקבוצה ק.מ.י  (יבוא רכבי קיאה).
כיום פיאט מונה כ- 14 סוכנויות ברחבי הארץ וסוכנות מרכזית הנמצאת ביגאל אלון  ת"א, מחלקת טרייד אין, וכ-32 מוסכים מורשים.
כיום ישנן  14 סוכנויות פיאט ברחבי הארץ וסוכנות אחת מרכזית הנמצאת ביגאל אלון  ת"א, מחלקת טרייד אין, וכ-32 מוסכים מורשים.
החברה מונה כיום כ- 200 עובדים בתחומי הפעילות השונים ומורכבת מ-שני חלקים מרכזיים:
1.      קבוצות העוסקות בהפצת המכוניות בארץ.
2.      אגפי המטה של החברה, חלפים, לוגיסטיקה, כספים, מחשב, משאבי אנוש המספקים תמיכה לקבוצות הללו.
החברה העמידה לעצמה יעדים אסטרטגיים לעתיד לבוא שיעזרו לממש את המטרות הבאות:
o       שיפור השרות- מטרת החברה לשמור על לקוחות קיימים וחדשים ע"י מתן שרות טוב  .
o       טיפול בצורכי העובד-  הכשרת העובד, שיפור תנאי הרווחה והתחשבות בצרכיו ודרישותיו של העובד.
o       שיפור המותג בישראל .
o       להיות חברה מובילה בסיגמנט של הרכבים הקטנים.