דוח מעבדה במיקרוביולוגיה- חיידקי אדמה מפרישי אנטיביוטיקה- אקטינומיציטים, הכרת עיקרי קוך

תקציר העבודה

תוכן עניינים
מטרות הניסוי –..2
מבוא –2
חיידקים מהקרקע -…2
אקטינומיציטים –.2
כיצד נוצר אשל/ יוגורט ..  –.3
עיקרי קוך …4
חיידקים  איתם עבדנו בניסוי זה -4
מהלך  הניסוי –…6
תוצאות הניסוי –8
דיון וניתוח התוצאות .10 ביבלוגרפיה 11
מטרות הניסוי א. חיידקי אדמה  מפרישי  אנטיביוטיקה איתור  חיידקים  מהאדמה  המפרישים  חומרים אנטיביוטים המעכבים את גידולם של E.coli  ו- B.thuringiensis בידוד  חיידקים מפרישי אנטיביוטיקה  מהאדמה.
ב. אשל ·        הכרת העיקרים של קוך מבוא
א. חיידקים מהקרקע – soil bacteria חיידקים  הם  המיקרואורגניזמים השכיחים ביותר בקרקע ( אדמה). בגרם אחד של האדמה יכולים  להימצא 1×1012  חיידקים. מעריכים כיום  כי קיימים כ- 60,000 זנים שונים של חיידקים המאכלסים את האדמה. רובם נמצאים ב10 ס"מ  עליונים של האדמה ( שכבה המכילה את החומרים האורגניים). חלק מהחיידקים מאוד  רגישים לשינוי  בתנאים  שבקרקע ויכולים  להיהרג עם שינוי קל בתנאי הקרקע. האחרים פחות רגישים ויכולים לעמוד בפני טמפ' קיצוניות ( חום, קור), בפני יובש , חלקם יכולים להימצא במצב רדום במשך תקופות ארוכות בהמתנה  לתנאים אופטימליים. חלקם יכולים למצות את החנקן ישירות מהאוויר או לשבור תרכובות רעילות. אוכלוסיות של חיידקים יכולות  להתפשט ולהתפרץ במרחב תוך ימים ספורים כתוצאה מהשינויים בלחות הקרקע,  בטמפ' הקרקע
וריכוז  הפחמן. חיידקים רבים משחררים מרכיבים אנטיביוטים  על מנת לדכא את מתחריהם  ולכן זנים מסויימים  יכולים בדרך זו לדכא את המיקרואורגניזמים  הפתוגניים.
סוגי  חיידקים  החיים בקרקע: