התמכרות לאינטרנט- האם כולנו בסיכון?

מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2004
מספר מילים 6007
מספר מקורות 25

תקציר העבודה

"התמכרות לאינטרנט- האם כולנו בסיכון?" הנושא:
"התמכרות לאינטרנט- האם כולנו בסיכון?"                                                                                                                              עמוד
1 .      תקציר –.
3
2 .      מבוא –…
10 -4
3 .      שיטה א.
משתתפים -.. 10  ב.כלי המחקר – 12 -10 ג.הליך
12

4 .      תוצאות —
14 -12
5.      דיון
17 -14
6 .      ביבליוגרפיה …19
-18
7.      נספחים א. נספח מס' 1 :מכתב נלווה לנחקר – 20 ב. נספח מס' 2: שאלון התמכרות לאינטרנט –22 -21
ג. נספח מס' 3: שאלון נגישות לאינטרנט במקום העבודה-.23
ד. נספח מס' 4: שאלון פרטים דמוגרפים 24
תקציר התמכרות לאינטרנט- האם כולנו בסיכון? זוהי למעשה, שאלת השאלות של מחקרנו. תופעה זו מתהווה בשנים האחרונות, ומטרת מחקרנו היא לאתר את המכורים, ע"פ ציון ההתמכרות שהגדרנו, ולבנות פרופיל של המתמכר: גילו, מינו, השכלתו. בנוסף, לבדוק האם רמת ההתמכרות לאינטרנט אצל עובדים בעלי נגישות לאינטרנט חזקה יותר מאשר עובדים ללא נגישות לאינטרנט במקום העבודה.
 כדי לבדוק את השערותינו העברנו שאלונים בקרב 102
נחקרים  בשני מוקדים: אוניברסיטת בר אילן וחנות בקניון חולון.
אוששנו שתי השערות שטענו שאין הבדל מגדר ואין הבדלים בין חתכי גילאים ברמת ההתמכרות לאינטרנט, ממצאים אלו תואמים לתיאוריה של יאנג (Young, 1998). שתי השערות נוספות הופרכו, הממצאים העלו היעדר קשר בין השכלה לרמת ההתמכרות לאינטרנט. דבר זה נוגד את גירסת סומרטסון (2000), אך עולה בקנה אחד עם התיאוריה של יאנג (Young,1998).
לגביי התמכרות במקום העבודה, לא מצאנו הבדלים משמעותיים ברמת ההתמכרות בין בעלי נגישות לאינטרנט לבין אילו שאינם נגישים לאינטרנט במקום העבודה. המחקר מציג בעיה הנוגעת לכל האוכלוסייה, ע"פ ממצאנו, כל אחד  יכול להיות המכור הבא, לא משנה מה גילו, השכלתו או מינו. לכן, חשיבות המחקר רבה, וממצאיו צריכים לעלות לסדר היום הציבורי כדי למנוע תרופה למכה.