Sleep Apnea - דום נשימה בשינה ושיפורו על ידי פעילות גופנית

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , , , ,
שנת הגשה 2005
מספר מילים 4270
מספר מקורות 7

תקציר העבודה

תקציר העבודה- רקע- העבודה נכתבה במסגרת קורס פעילות גופנית ובריאות, שם יש לבחור מחלה, או בעיה בריאותית ולהראות איך משפרים אותה באמצעות הספורט. תוכן העבודה- יש מגוון רחב של הפרעות שינה, ובעבודה זו אתמקד בהפרעת שינה אחת הנקראת דום נשימה. ראשית, אסביר את מהות המחלה, אעמוד על הבעיות מהם סובל אדם עם תסמונת דום נשימה בשינה, ואציג דרכים לאבחון מוקדם של המחלה לפי התסמינים המוקדמים שלה. הנחירות כפי שהוצגו לעיל, הן אמנם מאפיין של התסמונת, אך לא כל מי שנוחר לוקה בתסמונת דום נשימה.
שנית, אעמוד על קבוצות הסיכון וגורמי הסיכון של המחלה. ישנם אוכלוסיות מסוימות אשר התסמונת קיימת אצלם בשכיחות גבוהה מאוכלוסיות אחרות, ובנוסף, ישנם התנהגויות סביבתיות כגון שתייה מרובה של אלכוהול, אשר מגבירות את הסיכון לחלות במחלה, ללא תלות בקבוצת האוכלוסייה אליה משתייך האדם. לאחר מכן, אנסה לעמוד על מגוון טיפולים בתחום הרפואה, העומדים היום לשרותו של הלוקה בתסמונת דום נשימה בשינה, החל מניתוחים וכלה במכשירים ביתיים, כולם אמורים להיטיב את שנתו של הלוקה בתסמונת דום נשימה בשינה. כמו כן, ממש כפי שיש פעולות שאדם יכול לעשות על מנת להרע את מצבו, כפי שיפורט בפרק קבוצות סיכון וגורמי סיכון, כך ישנם פעילויות לא רפואיות שאדם יכול לעשות על מנת להיטיב עם מצבו, שגם הם יפורטו בהמשך.
מחקרים רבים שאציג העלו עמדה מגובשת באשר לעזרה הרבה והמגוונת שיש לפעילות הגופנית על תסמונת דום נשימה בשינה. הקשר בין הפעילות הגופנית לבין התסמונת נמצא גם במישור הישיר- עזרה להפרעת השינה עצמה, וגם במישור העקיף- עזרה בתחומים המשפיעים על הפרעת השינה. בנוסף, אציג ממצאים של מחקרים בנוגע לתרומה המדויקת של פעילות גופנית לחולים בתסמונת דום נשימה בשינה.
אסיים בטיפולים נוספים פרט לטיפולים הרפואיים והפעילות הגופנית, ואעלה מסקנות מתוך המאמרים שהוצגו. כולי תקווה שהעבודה תעלה מודעות באשר לזיהוי המחלה, והטיפול בה.
מספר עמודים- 11, ללא שער.
מספר מקורות- 7, כולם מאמרים מכתבי עת מדעיים באנגלית.
ציון שקיבלתי- 98.